به گزارش جوان آنلاین از شیراز، محمد فرخ زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بسیاری معابر شهر، جداکنندههای لولهای بهطور موقت و در راستای دستیابی به اهداف مقطعی مستقرشده بود که به سبب همین موقت بودن و عدم ایمنی آنها در زمان برخورد خودروها، تصمیم به جایگزینی آن با جداکنندههای استاندارد گرفته شد.
وی افزود: در جلسه کميسيون تصويب طرحها با حضور پليس راهور ٬نمايندگان مناطق و سایر دستاندرکاران نسبت به تعيين تکليف تمام جداکنندههای موقت و تغيير و تثبيت آن توسط مناطق 11 گانه تصمیمگیری شد.
فرخ زاده ادامه داد: بلوارهای شهيد شيرودی مجاور ميدان٬کریمخان زند مقابل خيابان انوری فرصت شيرازی،دکتر شريعتی (معالی آباد)٬زينبيه و خیابانهای ميرزای شيرازی،دانشآموز شهدای حج٬ساحلی حدفاصل پل امام علی (ع) و پایانه کارانديش٬خيابان قصردشت تقاطع بلوار بهشت و پل امام علی مقابل مسجد رسول اعظم، تقاطع بلوار نيايش با بلوار چمران٬باغ صفا و تقاطع ملاصدرا با خيابان حجاب از موارد مهمی هستند که در آنها جداکننده استاندارد جايگزين جداکنندههای لولهای پیشین خواهند شد.
این مدیر شهری يادآور شد: گزارشهای مردمی ياوران شورا و فعالان اجتماعی در مناطق مختلف شهری و انتقال آن به سامانه 137میتواند نقش مؤثری در پيشبرد طرحهای ايمنی شهری داشته باشد.
وی با بيان اينکه علاوه بر ايمنسازی معابر،زيباسازی شهری نيز در تعويض 9 هزار متر جداکننده لولهای سطح شهر مدنظر بوده است، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش تصادفات، دستورالعملهای پيشگيری و ارتقای تردد ایمن در معابر با همياری پليس راهور در تمام معابر اجرایی میشود.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافيک بهسازی و مناسبسازی کانالهای عابر پياده را يکی ديگر از اقدامات ايمنسازی مدیریت ترافيک شیراز از گذشته تا به امروز برشمرد و يادآور شد: تاکنون در بلوارهای مدرس٬بوستان و ستارخان و خیابانهای عفیفآباد مشکين فام٬زرگری٬انقلاب و شهرک گلستان و تقاطع ذوالانوار، 78 کانال عابر پياده بهسازی و مناسبسازی شدهاند که طبق نظر شهردار شیراز اين مهم در آینده باید توسط مناطق 11 گانه شيراز با جديت پيگيری و اجرا شود.
وی اضافه کرد: برای اين منظور دستورالعمل متحدالشکلی تدوين و برای ابلاغ به معاونت برنامهريزی شهرداری اعلامشده است.