وی افزود: 65 درصد تصادفات درون شهری متعلق به موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است و عمده تصادفات در ساعت 6 عصر تا 6 صبح اتفاق افتاده است که نشان می دهد در زمانی بوده که تعداد ماموران راهور به حداقل رسیده است.
قدرتی وضع اهواز را از نظر حوادث رانندگی بحرانی دانست و گفت: از 19 فقره تصادف منجر به فوت در استان در این مدت، 18 مورد مربوط به اهواز بوده است.
وی بیان کرد: 71 نقطه حادثه خیز در شهر اهواز شناسایی شده که تنها 31 نقطه از آنها اصلاح شده و 40 نقطه باقی مانده است.
به گفته وی 75 درصد تصادفات اهواز در بلوار ملاشیه، بلوار پدافند، بلوار بسیج، بلوار سردار هاشمی و بلوار ساحلی شرقی به وقوع پیوسته است.
رئیس پلیس راهور خوزستان همچنین اظهار کرد: استفاده از تلفن همراه حین رانندگی یکی از مهم ترین دلایل تصادفات بوده که لزوم فرهنگسازی در استفاده از تلفن همراه را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه غالب تصادفات در پیرامون شهرها اتفاق افتاده گفت: ملاشیه در اهواز از نقاط بحرانی است که به دلیل نبود جاده کمربندی غرب اهواز، تنوع تردد و رفت و آمد زیاد کامیون ها حوادث بسیاری در آن رخ می دهد.
این عضو شورای ترافیک استان با اشاره به گزارش شهردار اهواز مبنی بر ساخت زیرگذر و روگذر در این شهر تصریح کرد: ساخت زیرگذر و روگذر به حل مشکل گره های ترافیکی کمک می کند اما کمکی به کاهش تصادفات نخواهد کرد.
قدرتی ، ایمنی در هندسه راه، پل عابر پیاده و خط کشی معابر را از مهم ترین مشکلات در شهرها به ویژه در اهواز عنوان کرد و افزود: به طور مثال تاکنون چند تصادف منجر به فوت از میان تماشاگران فوتبال در ورزشگاه غدیر اهواز به دلیل نامناسب بودن محل تردد اتفاق افتاده که چند بار گزارش شده است.
وی اضافه کرد: ماهشهر در رتبه دوم استان از نظر تعداد تصادفات رانندگی قرار دارد که از هشت نقطه حادثه خیز در آن، سه نقطه باقیمانده است.