کد خبر: 853306
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
اقتصاد انتخاباتی یا انتخابات اقتصادی
اگر مدیریت صحیحی بر تبلیغات انجام شده در سطح شهر شود می توان شاهد مشکلات کمتری در این حوزه باشیم

به گزارش جوان  امروزه بسیاری از کاندیداهای شورای شهر از همان بدو شروع انتخابات هدف اولیه خود که همان خدمت واقعی به مردم است را زیرپا گذاشته وبا ریخت پاش های آنچنانی بر شعارهای خود خط بطلان می کشند

دراین بین برخی افراد تازه به دوران رسبده نیز در این مورد راه پیشکسوتان انتخابات را ادامه داده و با تبلیغات وسیع در شهر آن را به خرابه ای مملو از کاغذ پاره های رنگی تبدیل می کنند

در این بین البته موارد بسیار زیادی قابل بررسی است ازقبیل خسارت وارد شده برشهر!!اری شاید این یکی از مهم ترین مسائل در این حوزه باشد که چه قدر ریخت وپاش های انچنانی باعث خم شدن بیشتر قامت کارگران خدوم شهرداری ارومیه می شود

تحمیل هرینه های گزاف بر شهرداری ارومیه خود یکی دیگر از مسائلی است که نباید ازآن چشم پوشی کرد. در سال  گذشته ودر بحبوحه انتخابات مجلس شهرداری ارومیه رقمی حدودی ۲الی ۳ میلیارد تومانی از قبل همین تبلیغات متضرع شد وامسال با ازدیاد کاندیداها شاید این مبلغ چندین برابر شود

مطمئنا ارگانی که دارای مشکلات شدید مالی است ورکود حاکم برجامعه آن را در تنگنای شدیدی قرار داده است تحمیل این هزینه های بیهوده می تواند شهررا با مشکلات جدی تری روبه رو کند

خود پدیده انتخابات خود فسلفه ای پیجیده  وپول سازی برای خود است زیرا تولید این کاغدهای رنگی باعث رونق چاپخانه های متعددی شده وافراد زیادی درگیر این مساله می شوند وشاید چرخه مالی آن در شهری مثل ارومیه به چند صد میلیارد تومان برسد

صرف هزینه های گزاف باتوجه به همسان نبودن حقوق دریافتی اقایان نیز سوال بزرگی است که برخی از افایان باید به آن پاسخ دهند. شاید هم شیفته خدمت به مردم انچنان ارزشمند است که برخی افراد حاظرند برای رسبدن به آن میلیاردها تومان پول از جیب مبارکشان خرج کنند وبرای مردم صلواتی خدمت نمایند

معلوم نیست افراد انتخاب می شوند تا اقتصاد شهر را بهبود ببخشند یا با صرف هزینه های میلیاردی توجه مردم را به خود جلب نمایند

گردش مالی انجام شده در انتخابات مطمئنا مبلغ گزافی بوده در صورت تداوم عمل خویش ریخت وپاش  توسط برخی افراد شاید جوانان زیادی از قبل این گردش مالی بر سر کارآمده ورونق اقتصادی شکل بگیرد

تجربه نشان داده است که همواره تجملات واستقاده اززرق وبرق باعث پیروزی در انتخابات نشده است چه بسا که بسیاری از آقایان با استفاده از کاروناوال و خواننده های نامی ودعوت سیاست مداران نامی برای حمایت از خود نتوانستند آرای قابل قبولی را کسب کنند وبه عنوان نماینده مردم در شورای شهر باشند

اقتصاد انتخاباتی خود مقوله مهمی در کشور ما است وشاید در هیچ جای دنیا به اندازه ایران به آن توجه نشود انتخاباتی که همراه خود میلیارد ها میلیارد تومان گردش مالی به همراه دارد بی شک نمایانگر اثر گذاری خود در جامعه وخانوده هر ایرانی است  لذا مهندسی آن و بهره برداری صحیح از آن نیز می تواند گام موثری در توسعه کشور بر دارد واین امر میسر نمی شود جز همت کاندیداهای منتخب

به هر حال ان چه که بیشتر نمایان است انتخابات اقتصادی است تا اقتصاد انتخاباتی زیرا این همه ربخت وپاش در سطح شهر نشانگر این مساله است

‌همچنین  تبلیغات در کشورهای اروپایی وسایر کشور های پیشرفته باید سرلوحه  مسئولین عزیز قرار گیرد تا این عزیزان نیز از باالگوگیری از رفتار آنان وبه جای برخی رفتارهای تجملاتی واقعا به فکر جوانان بیکار شهر باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر