شاهآبادي با تأكيد بر اينكه نبايد نقش راديو در صداوسيما كمرنگ شود، از ارتقاي ضريب نفوذ راديو خبر داد و گفت: در حال حاضر راديو با داشتن 35/9 درصد شنونده، داراي بيشترين ميزان مخاطب از زمان پيروزي انقلاب تاكنون است. وي رويكرد ويژه برنامههاي نوروزي راديو را توجه به آداب و رسوم كهن ايراني دانست و با اشاره به مناسبتهاي مذهبي در ايام نوروز، گفت: در شب اول سال نو و روز سيزدهم مناسب با ايام سوگواري برنامههايي از راديو پخش خواهد شد و همچنين براي اعياد مذهبي رجب نيز راديو برنامههاي ويژهاي خواهد داشت.
وي گفت: 13 شبكه راديويي براي لحظه تحويل سال ويژه برنامه پخش خواهند كرد.
معاون صدا افزود: راديو سلامت در طول نوروز برنامههایي را براي كمك به كم كردن حوادث جادهاي پخش ميكند.
شاهآبادي با بيان اينكه راديو در نوروز مونس و همراه مردم است، گفت: به دليل سفر و مشغله امكان استفاده از رسانههاي تصويري براي مردم پايين ميآيد و اين فرصتي است براي راديو تا بيشتر با مردم همراه باشد.
توجه به ايرانگردي در سال 97
شاهآبادي ترويج گردشگري ديني و مذهبي را از اهداف راديو برنامههاي نوروزي اعلام كرد و توضيح داد: برنامههاي ويژه سال تحويل راديو با حضور در امامزادهها پخش ميشود و شبكههاي راديويي فرهنگ و اقتصاد در طول نوروز به معرفي امامزادهها خواهند پرداخت. گفت: راديو بهاران نيز كه در روزهاي گذشته به بهرهبرداري رسيد در طول ايام عيد سال 97، به پوشش اخبار اردوهاي راهيان نور ميپردازد.
معاون صدا سازمان صداوسيما، ترويج ايرانگردي به منظور جلوگیري از خروج ارز از كشور را ديگر هدفي عنوان كرد كه راديو در نوروز به آن خواهد پرداخت. وي ادامه داد: راديو در راستاي شعار اقتصاد مقاومتي، ايرانگردي را تشويق ميكند تا مردم ايران به مناطق مختلف كشور سفر كنند.
شاهآبادي در پاسخ به سؤال «جوان» درباره سياستهاي اين رسانه در حمايت از گردشگري، به ويژهبرنامههاي راديو براي دو رخداد مهم «تبريز 2018» و «همدان 2018» اشاره كرد و گفت: برنامههاي ويژهاي براي هر دو رخداد در نظر گرفته شده و تيمهاي برنامهساز راديو در اين دو استان مستقر ميشوند تا برنامههاي «رويداد جهاني تبريز 2108» و «همدان 2018 » را پوشش بدهند.
وي در ادامه داد: معرفي اماكن گردشگري را به صورت جدي مورد توجه قرار خواهيم داد، راديو ايران به عنوان مركز هماهنگيهاي همه شبكهها در اين حوزه فعاليت ميكند.
شاهآبادي گفت: 46 درصد از سفرهاي نوروزي با اتومبيل شخصي انجام ميشود و با تعاملي كه با سازمان ميراث فرهنگي داشتهايم، راديو اماكن گردشگري را معرفي خواهد كرد.
توجه به برنامههاي برند راديو از ديگر موضوعاتي بود كه معاون صدا به آن پرداخت و گفت: از مديران شبكهها خواستهام نسبت به برنامههاي شاخص خود برندسازي كنند، يعني برنامههاي برند يا شاخص خود را به رسانهها معرفي و اعلام كنند. راديو به اين برنامهها توجه ويژه خواهد داشت و در اين زمينه ميخواهيم آیيننامهاي تدوين كنيم، 46 برنامه تا به امروز به عنوان برند مشخص شدهاند.
راديو نمايشهاي سهبعدي پخش ميكند
حميدرضا شاهآبادي با اشاره به رونمايي از نسخه سوم اپليكیشن ايران صدا گفت: در اين نسخه كاركرد نرمافزار ارتقا پيدا كرده و توجه ويژه به بخش آرشيو شده است.
وي همچنين به پخش نسل جديد از نمايشهاي راديويي از راديو نمايش اشاره كرد و گفت: نمايش «ساكن طبقه وسط»، بر اساس زندگي عزتشاهي از مبارزان انقلاب اسلامي به صورت سه بعدي در حال ضبط است. شاهآبادي گفت: اين نوع نمايشهاي راديويي كه از جديدترين فناوريهاي راديویي استفاده ميكند بدون نياز به صداي دالبي و صرفاً با استفاده از يك هدفون ساده يا راديوهاي داراي پخش كننده استريو قابل شنيدن هستند.