کد خبر: 910407
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
رئیس دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، شعبه اصفهان:
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- شعبه اصفهان گفت: زمانی که تعداد محصولات فرهنگی کم باشد انتخاب نیز آسان تر است، اما زمانی که با هزاران هزار محصول فرهنگی روبرو هستیم مهمترین قدرتی که انسان را توانمند می کند قدرت انتخاب درست است و اینکه گزینش درستی در میان این محصولات فرهنگی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- شعبه اصفهان در نشست رسانه و فضای امروز جامعه در کتابخانه مرکزی اصفهان، اظهار کرد: به لحاظ شرایط معاصر تولیدات فرهنگی روز به روز در حال تکثیر است بر خلاف دوران پیشین که انسان ها نهایتا با تعداد محدودی کتاب و نشریه مواجه بودند، اما امروز با هزاران و بلکه میلیون ها و میلیاردها اطلاعات که ما را احاطه کرده است روبرو هستیم.

حجت الاسلام محمد قطبی افزود: زمانی که تعداد محصولات فرهنگی کم باشد انتخاب نیز آسان تر است، اما زمانی که با هزاران هزار محصول فرهنگی روبرو هستیم مهمترین قدرتی که انسان را توانمند می کند قدرت انتخاب درست است و اینکه گزینش درستی در میان این محصولات فرهنگی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر انسان آگاهی، دانش و بینش توانمندی و مهارت درست را پیدا کند در حوزه گزینش گری می‌تواند درست انتخاب کرده و در نقطه مفابل اگر قدرت گزینش گری نداشته باشد پیش رویش انتخاب های متعددی قرار می گیرد که فقط فرصت های او را می سوزانند.

قطبی گفت: امروز یک عصر متفاوت با عصر گذشته است و  ناچاریم که قدرت گزینش گری را افزایش دهیم تا مخاطب بتواند انتخاب صحیح انجام دهد.

وی گفت: در حوزه سبک زندگی باید با شوق آفرینی، بهتر گزینی و تعادل در مصرف کنندگان کالاهای فرهنگی آنها را نسبت به آسیب های فروان در این عرصه به ویژه در حوزه فضای مجازی که نا متعادل بودن مصرف در آن مشهود است آگاه کنیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- شعبه اضافه کرد: امروزه برای همه شعارها و ایماژها باید تحلیل داشته باشیم و نباید آرام آرام قدرت استدلال گری را کنار بگذاریم چراکه در عرصه های مد، کتاب و... موج ما را به دنبال خود می کشد و بعد از سال‌ها متوجه می شویم فرصت های خودمان را از دست داده‌ایم.

قطبی افزود: یک روش خوب برای انتخاب محصول استاندارد رتبه بندی کردن محصولات رسمی است، اما این روش نیز محدود است چراکه خود مخاطب مصرف کننده اصلی است و نقش تعیین کننده با مصرف کننده است در نتیجه باید قدرت گزینش گری را در مخاطب افزایش داد.

 رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- شعبه اصفهان، خاطر نشان کرد: کالاها بار معنایی دارد که به ریز معنا، دایره معنای ارتباطی، معنای نشانه ای کالا و معنای اسطوره تقسیم می شود، همچنین باید تلاش کرد که کالاهای فرهنگی معنای اسطوره ای پیدا کنند چرا که مخاطب بگوید مگر می شود بدون کتاب هم زندگی کرد؟

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار