کد خبر: 911619
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
بازاریابی شغلی است که جذابیت‌های زیادی دارد و عده زیادی از افراد تمایل دارند که این کار را انجام دهند. اما این کار آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، ساده نیست.
بازاریابی شغلی است که جذابیت‌های زیادی دارد و عده زیادی از افراد تمایل دارند که این کار را انجام دهند. اما این کار آنقدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، ساده نیست. برای اینکه تبدیل به یک بازاریاب موفق شوید باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه به صورت مختصر و مفید مطالبی را که باید به یاد داشته باشید تا در این شغل موفق شوید، مطرح می‌کنیم.

۱- سرزنده و پرانرژی باشید. ۲- به تحریک احساسات مشتریان برای خرید بپردازید. ۳- مودب باشید و از هرگونه بی‌احترامی به مشتری پرهیز کنید. ۴- این جمله را همیشه سرلوحه کارتان قرار دهید: حق، همیشه با مشتری است. ۵- تجربیات خریداران یک محصول مشخص و احساس خوبی را که به سبب آن خرید داشته‌اند ثبت و برای مشتریان تعریف کنید. ۶- داستانی شنیدنی از محصولات و خدمات و جملاتی د‌لنشین درباره آن‌ها بسازید. ۷- در آغاز مکالمه از مشتری بپرسید که در مورد شما و محصولات‌تان به چه اطلاعاتی نیاز دارد. ۸- با دیگر همکاران و کارمندان همیشه هماهنگ باشید. ۹- طول مکالمه با مشتری را طولانی نکنید. ۱۰- اگر احساس می‌کنید گوینده و سخنران خوبی نیستید، اصلا سراغ فروش و بازاریابی نروید. ۱۱- از جملات تبلیغی اغراق‌آمیز مثل «ما بهترین هستیم» جدا اجتناب کنید. ۱۲- همه سوالات مشتری را مستقیم و شفاف جواب بدهید. ۱۳- همه واقعیت را در مورد محصول به مشتری بگویید. ۱۴- با همکاران‌تان در مقابل مشتری بحث و جدال نکنید. ۱۵- از دادن تخفیف‌های هنگفت به مشتری جدا خودداری کنید. ۱۶- در صورت توهین مشتری به خدمات و محصولات‌تان خونسردی خودتان را حفظ کنید. ۱۷- سعی کنید به سرعت چیز‌هایی را که برای مشتری شما ارزش دارد، بیابید و روی آن‌ها مانور دهید. ۱۸- مشتری را با پیشنهاد‌های گوناگون گیج نکنید و تنها یک محصول را به او معرفی کنید. ۱۹- اگر نیاز به بازاریاب داشتید، بهترین مدیر مارکتینگ شهر را پیدا و با هر قیمتی او را استخدام کنید. ۲۰- هیچ‌وقت در مقابل مشتری سیگار نکشید، حتی با اجازه او. ۲۱- برای تداوم فروش محصولات و خدمات‌تان، سیستم ارتباط با مشتری یا CRM را راه‌اندازی کنید. ۲۲- برای تبلیغات هزینه کنید. ۲۳- هرگز به مشتری‌های همیشگی و قدیمی اکتفا نکنید و دنبال مشتری جدید باشید. ۲۴- هرگز رقیب را نکوبید. ۲۵- به جای تخفیف، سعی کنید پوئن بدهید.

۲۶- اگر مشتری می‌گوید که محصول گران است، منظورش این است که محصول ارزش ندارد. در این‌طور مواقع به جای تخفیف دادن سعی کنید ارزش محصول را بالا ببرید. ۲۷- قرارداد را همان اول کار روی میز نگذارید. مشتری‌ها معمولا از این کار خوش‌شان نمی‌آید و احساس می‌کنند که می‌خواهید پول آن‌ها را بقاپید. ۲۸- هرگز قرارداد خالی را دست مشتری ندهید. حتما فیلد‌های آن را پر کنید و بعد به مشتری بدهید. ۲۹- حواس‌تان باشد در هر معامله‌ای ۴۰ ثانیه طلایی وجود دارد که مشتری آماده است تا به شما بله بگوید. اگر این فرصت را از دست بدهید فروش را باخته‌اید. ۳۰- سیگنال‌های خرید را در مشتریان سریعا بگیرید. ۳۱- متعهد به حد اعلا باشید و به کم قانع نشوید. ۳۲- با تمام وجود به کار فروش بپردازید. ۳۳- خود را به‌عنوان یک حرفه‌ای واقعی در ذهن مشتری جا بیندازید. ۳۴- خود را وقف یادگیری مستمر کنید. ۳۵- مسئولیت کامل نتایج را برعهده بگیرید. ۳۶- در اصول پایه مانند فرآیند بنیادی فروش عالی عمل کنید. ۳۷- روابط بلندمدت با مشتریان بسازید.

۳۸- کارشناس افزایش امکانات مالی باشید. ۳۹- از فروش آموزشی برای هر مشتری استفاده کنید. ۴۰- با تمام مشتریان خود فرا اعتمادسازی کنید. ۴۱- نگرانی‌های مشتریان را به نحوی موثر برطرف کنید. ۴۲- با موضوع قیمت برخورد حرفه‌ای داشته باشید. ۴۳- روش ختم فروش را فرا بگیرید. ۴۴- هر دقیقه را به حساب آورید. ۴۵- در هر کاری از قانون ۸۰ / ۲۰ استفاده کنید. به اصول مشتری‌یابی، معرفی و پیگیری پایبند باشید. ۴۷- اهداف روشنی برای درآمد و فروش خود تعیین کنید.

۴۸- زمان را به‌خوبی مدیریت کنید. ۴۹- راز‌های موفقیت در فروش را تمرین کنید. ۵۰- همیشه در برخورد با مشتری اعتمادبه‌نفس داشته باشید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار