سردار پرويز يعقوبي، توضيح داد: مركز فوريتهاي پليسي110 تهران بزرگ به عنوان بزرگترين سايت امدادرساني كشور در سال1379با 30خط فعال راهاندازي و هماكنون اين موضوع به 100خط فعال ارتقا يافته است.
وي با اشاره به اينكه بهطور متوسط روزانه 33هزار تماس با سامانه 110برقرار ميشود، ادامه داد: از اين تعداد 51درصد عملياتي ميشود، هر سهثانيه يك تماس فوريتي با سامانه110 و در هر هفتثانيه يك عمليات فوريتي پليسي توسط پليس110 فرماندهي انتظامي تهران بزرگ انجام ميشود.
معاون عمليات فاتب، با اشاره به اينكه 19درصد تماسهاي مردمي با سامانه110 براي مشاوره و راهنمايي 31درصد تماسها غيرقابل رسيدگي بوده است، بيان داشت: در پنج ماهه اولسال97 بيش از 5ميليون تماس با مركز110 انجام شد.
سردار يعقوبي افزود: 50 درصد تماسها عملياتي و به واحدهاي عمل كننده110 ابلاغ شده است و ديگر تماسها در قالب تماسهاي (مشاوره و راهنمايي، پرسيدن طرح زوج و فرد و ترافيك، تماسهاي غيرفوريتي نظير اختلاف خانوادگي، عدم پرداخت نفقه) و اخبار غيرقابل رسيدگي نظير مزاحمت، تك زنگ خوري بوده است.
وي با اشاره به اينكه در پنج ماهه اول امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 10درصد تماسها با سامانه 110 افزايش داشته است، افزود: هموطنان عزيز ميتوانند از طريق شماره تلفن 87500 (نداي ترافيك)، سايت شهرداري تهران، سايت راهور ناجا و رسانههاي جمعي به اطلاعات مورد نياز خود دست پيدا كنند.
در خصوص مسائلي همچون تركيدن لوله آب، تخريب اتصالات اتصال برق، ارتباط بيسيم و... به ترتيب با سازمانهاي آب، اداره برق و مخابرات تماس حاصل شود. همچنين در خصوص مسائلي همچون زنان رانده شده از خانه، خشونتهاي مستمر خانگي و... با اورژانس اجتماعي(123) تماس حاصل شود.
معاون عمليات فاتب، بيان داشت: به طور متوسط روزانه 3هزار تماس در خصوص مزاحمتهاي سد معبر (پارك در مقابل پل پاركينگ، پارك در پيادهرو، پارك دوبله در خيابان اصلي)، به صدا در آمدن آژير خودرو، باز بودن در خودرو، پايين بودن شيشه و... با اين مركز برقرار و خواهان رسيدگي هستند.