کد خبر: 929965
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تولید بنزین کشور از میانگین ۶۲ میلیون لیتر در روز به روزانه ۹۴ میلیون لیتر رسید.
مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: توليد بنزين كشور از ميانگين ۶۲ ميليون ليتر در روز به روزانه ۹۴ ميليون ليتر رسيد.
عليرضا صادق‌آبادي، مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي با اشاره به طرح افزايش ظرفيت پالايشگاه بندرعباس گفت: با همكاري شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران، روز گذشته (۱۳ مهر) واحد تصفيه هيدروژني نفتاي بندرعباس در سرويس قرار گرفت و گوگرد بنزين توليدي روزانه اين پالايشگاه از ۳۵۰ پي‌پي‌ام به كمتر از ۵۰ پي‌پي‌ام رسيد.
وي با بيان اينكه لودينگ كاتاليست واحد ايزومريزاسيون اين پالايشگاه نيز در يك ماه آينده انجام خواهد شد، افزود: به اين ترتيب ۱۲ ميليون ليتر بنزين توليدي روزانه اين پالايشگاه به بنزين يورو ۴ تبديل و ۱۶ ميليون ليتر نفت گاز توليدي اين پالايشگاه به نفت گاز يورو ۴ با ميزان گوگرد ۵۰ پي‌پي‌ام تبديل مي‌شود.
معاون وزير نفت در امور پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايران، پروژه آب بهمنشير و واحد تقطير پالايشگاه اصفهان را از ديگر پروژه‌هاي موفق شركت ملي مهندسي و ساختمان نفت ايران برشمرد و گفت: همه توان خود را براي تبديل شدن اين شركت به يك شركت سودده به كار خواهيم گرفت تا از همه ظرفيت‌هاي اين شركت در پروژه‌ها استفاده و رضايت مشتريان جلب شود.
صادق‌آبادي با اشاره به افزايش توليد بنزين كشور از ميانگين ۶۲ ميليون ليتر در روز به روزانه ۹۴ ميليون ليتر گفت: در ماه‌هاي گذشته شاهد افزايش قابل‌توجهي در توليد بنزين كشور بوديم و پس از اين، طرح‌هايي نظير طرح‌هاي كاهش نفت كوره و خطوط انتقال كه حاشيه سود بالاتري دارند، در اولويت قرار خواهند گرفت.
وي طرح توسعه پالايشگاه آبادان را يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي مورد تمركز عنوان كرد و افزود: با تكميل بخش دوم فاز ۲ طرح توسعه پالايشگاه آبادان و فاز ۴ اين طرح، در آينده‌اي نزديك نفت كوره اين پالايشگاه كاهش مي‌يابد و به يك پالايشگاه سودده‌تر تبديل خواهد شد.
صادق‌آبادي اولويت بعدي طرح‌هاي توسعه‌اي را طرح توسعه پالايشگاه تهران عنوان كرد و گفت: اين پروژه يكي از پروژه‌هاي مهم پالايشي كشور محسوب مي‌شود كه با راه‌اندازي واحد NHT و CCR آن بنزين توليدي پالايشگاه تهران به بنزين يورو ۴ تبديل خواهد شد و با احتساب بنزين توليدي پالايشگاه اراك، بنزين يورو ۴ بيشتري در كشور توليد مي‌شود. تبديل شدن بنزين توليدي در اين پالايشگاه افزون بر اثرات زيست محيطي، پالايشگاه را سودده‌تر مي‌كند و هزينه‌هاي انتقال فرآورده در كشور نيز كاهش مي‌يابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار