کد خبر: 941426
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶
با تعلل ستاد تنظیم بازار در اعلام قیمت جدید خودروها، ایران‌خودرو قیمت‌های جدید خودرو‌های زیر ۴۵ میلیونی تومان خود را اعلام کرد. در لیست جدید قیمتی این شرکت تمامی خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان به طور متوسط، بین ۱۰تا ۱۴ میلیون تومان گران شده‌اند و به این ترتیب دیگر خودروی زیر ۴۵ میلیون تومان در این گروه خودروسازی وجود نخواهد داشت.
بهناز قاسمی
در حالی که از سه ماه پیش تاکنون قرار بود ستاد تنظیم بازار قیمت‌های جدید برای خودرو‌های پرشمارگان یا به عبارتی خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان را اعلام کند، اما خبر موثقی از این ستاد منتشر نشده‌است. البته ایران خودرو روز گذشته لیست جدید محصولاتش را رسانه‌ای کرد و هنوز خبری از افزایش قیمت محصولات سایپا نیست. براساس فهرست جدید ایران خودرو قیمت پژو ۴۰۵ بنزینی از ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۴۲ میلیون تومان رسید و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیزاز ۳۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴۷ میلیون تومان افزایش یافت. همچنین این خودروساز قیمت پژو پارس سال را از ۴۰ میلیون به ۵۳ میلیون تومان افزایش داد و قیمت جدید سمند ال ایکس را از ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴۳ میلیون تومان تغییر داد.

وزیر صنعت: هدفمان کاهش قیمت آزاد خودرو است
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت صنعت خودرو گفت: هدفمان این است که تیراژ خودرو افزایش پیدا کند و قیمت خودرو حتماً از این قیمت بازار آزاد پایین‌تر آید و برنامه و تعهدی که خودروسازان به ما داده‌اند، مستلزم این است که بازار سیاه حذف و بازار آزاد هم کنترل شود.
وزیر صنعت در پاسخ به این پرسش که قیمت اعلام‌شده خودرو‌ها تا چه اندازه واقعی است، اظهار کرد: ما با یک اصولی موضوع را پیگیری می‌کنیم که نهایتاً منجر به افزایش تولید، کیفیت، تیراژ و کاهش قیمت بشود که اهداف نهایی ما است و مجموعه‌ای از اقدامات از جمله برپایی نمایشگاهی در شهر آفتاب این است تا قطعاتی را که سابقاً از خارج می‌آمد، داخل ساخت کنیم.
رضا رحمانی تأکید کرد: در مورد قیمت یک واقعیت موجود در بازار آزاد داریم که باید باشد و تفاوتی بین این قیمت با کارخانه هم هست، اما اینکه بگوییم قیمت تمام‌شده پایین یا بالاست، جای بحث دارد و نباید این‌دو را با هم عوض کنیم.
وی افزود: ما فعلاً دنبال این هستیم که تولید را حفظ کنیم و به‌ویژه از خودروسازان هم برنامه گرفته‌ایم که تیراژ بالا برود؛ حالا که تولید خوشبختانه روندش بهبود یافته‌است، آنان موظف شدند که ۸۰ درصدش را به تعهدات که همان موارد تحویل‌های قبلی است، اختصاص دهند و ۲۰ درصدش را می‌توانند عرضه کنند. بنابراین بر تعهدات داده شده، پایبندی وجود دارد و ما به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده هم گفته‌ایم که این موضوع را جدی بگیرند، حالا ممکن است کارخانه‌دار بگوید شرایط عوض شده، اما عموماً این دلیل را نپذیرفته‌ایم و گفته‌ایم آنچه از سوی کارخانه به صورت قطعی فروخته شده‌است، حتماً باید به دست خریدار برسد؛ به هرحال کارخانه یک روز سود می‌کند و یک روز هم زیان می‌دهد. وزیر صنعت درباره موضوع ترخیص ۱۳ هزار خودرو از گمرک گفت: بخشی از این‌ها قبلاً رفته و دست مردم است، به هرحال آن کسی که خریده‌است، گناهی ندارد و تخلفی نکرده، اما بعد معلوم شده که واردکننده تخلف داشته است که حالا مصوبه اخیر فحوایش این بوده که تخلف‌کننده باید مجازات شود و خودرو‌ها به دست خریدار برسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار