کد خبر: 949305
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:
فاضل نظری با انتقاد از روش استعدادیابی مدرسه‌ای که در آن استعداد دانش‌آموزان صرفاً در یادگیری خوب ریاضیات و علوم خلاصه می‌شود، خواستار استعدادیابی فرهنگی کودکان بر مبنای توانایی فرهنگی- هنری شد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فاضل نظری گفت: دلسوزی و توجه به نوجوانان رسالت کانون است و ما باید بین دو مقوله «کودک و نوجوان» و «دانش‌آموز» تفکیک قائل شویم. نظری در این باره با بیان اینکه در مدارس، کودک و نوجوان موفق دانش‌آموزی است که به خوبی ریاضی، عربی، مثلثات و... را می‌داند، خواستار تغییر این نگاهِ مبتنی بر آموزش‌های شناختی در مدرسه شد. وی افزود: کانون باید طی سال‌های آینده برای کودکان زیر سه سال نیز تولید محتوا کند و طبقه‌بندی سنی مخاطبان محصولات و خدمات کودکان تغییر کند. نظری توضیح داد: ممکن است کودک و نوجوان ما در بسیاری از این درس‌ها موفق نباشد، اما خوب نقاشی کند، فیلم بسازد و متن ادبی بنویسد، شاید یک کودک کار باشد، اما بالقوه هنرمند باشد. مگر در خاطرات بزرگ‌ترین چهره‌های فرهنگی- هنری و دانشمندان جهان نخوانده‌ایم که برخی از آن‌ها گفته‌اند ما در مدرسه موفق نبوده‌ایم و بار‌ها ما را از مدرسه اخراج کرده بودند؟
رئیس هیئت مدیره کانون در ادامه همین بحث بر اهمیت توجه به فعالیت‌های گفت‌وگومحور مانند بحث آزاد در کانون تأکید کرد و یادآور شد: نسل ما شاید خیلی از مهارت‌ها را نیاموخت و بسیاری از ناتوانی‌های ما نیز از همین مسئله نشئت می‌گیرد و فعالیت‌هایی مانند بحث آزاد و نقد فیلم و شعر و ادبیات می‌تواند مهارت گفت‌وگو، سخنوری و تمرین تحمل نظر مخالف را بین کودکان و نوجوانان تقویت کند. نظری با تأکید بر اهمیت توجه به تغییر و از بین بردن مقاومت در برابر ایده‌ها و فکر‌های نو در سازمان ادامه داد: باید کاری کنیم که جوانان و میانسالان فردا زندگی شادتر و موفق‌تری از بزرگسالان امروز، از رهگذر فعالیت ما داشته باشند. وی گفت: جشنواره‌ها باید وسیله‌ای باشد برای رسیدن به این هدف در حالی که گاهی نفس برگزاری یک جشنواره به هدف اصلی تبدیل می‌شود و معیار ارزیابی آن هم، شکل و ظاهر برگزاری آن می‌شود، به همین دلیل در کانون برخی از جشنواره‌ها باید به مهرواره تبدیل شود و توسعه مهرواره‌ها در دستور کار قرار گیرد. مدیرعامل کانون در ادامه سخنانش در این نشست افزود: برای شناسایی استعداد‌ها به توسعه مشتریان و افزایش تعداد اعضای کانون نیازمندیم. در سال‌های دور، مربیان کانون به در خانه‌ها می‌رفتند یا حتی تبلیغات تلویزیونی برای جذب اعضا انجام می‌شد، در سال‌های نزدیک هم با اجرای طرح کانون مدرسه تلاش کردند بر تعداد اعضای کانون بیفزایند، اگرچه این کار در بعضی موارد باعث شد نسبت به تلاش برای جذب اعضا یک بی‌نیازی موقتی احساس شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار