به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،در این نشست که با حضور مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان و مدیران روابط عمومی صنعت آب و برق اصفهان در خانه فرهنگ مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق اصفهان تشکیل شد تمام فرایندهای تولید ، انتقال ، توزیع و فوق توزیع؛ تشکیل واحد دانشجویی به همراه اجرای طرح های علمی ؛ پژوهشی و فرهنگی ؛ نمایشکاه کاریکاتور و عکاسی در زمینه مدیریت مصرف در این نشست به سمع و نظر بازدید کنندگان رسید
صدیقه ببران مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو با ابراز خرسندی از ایجاد این مرکز فرهنگی گفت : به نظر می رسد یکی از بهترین پایگاههای فرهنگ سازی در صنعت برق کشور برای آموزش به خانواده ها و دانش آموزان شکل گرفته به عبارتی نهادینه سازی و توسعه فرهنگ مدیریت مصرف در چنین فضای زیبا به همراه یادمانهای خانه های قدیمی تاثیر خوبی بر روی جامعه هدف خواهد گذاشت و روی دانش آموزان و خانواده ها به طور قطع موثر خواهد بود .
وی تصریح کرد : جالب اینکه تمام فرایندها و سختی های تولید برق به زبانی ساده در اختیار کودکان پیش دبستانی و دبستانی قرار می گیرد
وی در ادامه خاطر نشان کرد : امروز سازمانهای مردم نهاد و ngo ها و مراکز غیر دولتی باید بیش از پیش بستر های مدیریت مصرف را ایجاد نمایند و کمتر دولت در این مباحث دخیل شود به عبارتی باید از تمام پتانسیل های شهری از جمله فرهنگ سراها ؛ سرای محلات و شهرداری برای گسترش و آموزش این مهم استفاده شود
دکتر ببران به کار گیری و استفاده از همیاران انرژی در تمام شاخص های انرژی ازجمله آب و برق را مهم عنوان کرد و گفت : استفاده از این طرح می تواند مسیر پیشرفت را بیش از پیش نماید و همچنین ایجاد پارک های انرژی برای کودکان نیز گزینه مناسبی است تا کودکان به اهمیت تولید و مراحل آن پی ببرند
وی به شاخص ترین بخش خانه فرهنگ مدیریت مصرف اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت : رصد قبوض دانش آموزان و کودکان قبل از آموزش به آنها و مقایسه آن بعد از یاد گیری فرایندهای ت لید تا توزیع می باشد .ما باور داریم که با ایجاد انگیزه در کودکانمان می توانیم راه هموار تری را در آینده داشته باشیم چرا که ایشان آینده سازان و تاثیر گذاران بعدی جامعه ما هستند و هر چه ارزش گذاری و آگاهی بیشتر برای آنان ایجاد شود افق بهتری را می توانیم برای جامعه متصور شویم .
وی در پایان تاکید کرد : وجود چنین مراکزی می تواند سرمایه گذاری خوبی برای نسل های آتی باشد .