به گزارش روابط عمومی آبفای البرز، طی یک پژوهش و نظرسنجی انجام شده در سال ۹۷ که روی حجم نمونه ۸۵۶ نفری از مراجعان به امور و مناطق تابعه شرکت صورت گرفت ۸۹ درصد از آنها از نحوه عملکرد آبفا در حوزه های مختلف همچون: نحوه برخورد مدیران و کارکنان، انتقادپذیری کارکنان، سرعت ارایه خدمات، کیفیت اطلاعات، نحوه راهنمایی، احساس مسئولیت و تعهد، کارایی، تخصص کارکنان و بهداشت محیط و نظم اداری و ... اعلام کردند.
بر اساس این گزارش، بیشترین دلیل مراجعه افراد به آبفا با ۲۹ درصد مربوط به درخواست انشعاب آب و سپس اشتباه در مبلغ با ۱۳ درصد بوده است و بر اساس آزمون فریدمن از میان عوامل مختلف موثر بر افزایش رضایت مردم «بهداشت محیط» و «تخصص کارکنان» و «نحوه برخورد» بیشترین تاثیر را در افزایش رضایت شهروندان داشته اند.
گزارش روابط عمومی آبفای البرزحاکیست: شهروندانی که به طالقان، گرمدره و هشتگرد مراجعه کرده اند، بیشترین میزان رضایت را بیان کرده اند. شهرهای اشتهارد و ماهدشت در رتبه های بعدی قرار دارند.