سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حمیدرضا شاه آبادی در جلسه مشترک با رئیس پلیس راهور کشور گفت: یکی از مزیتهای مهم و قابل توجه رادیو آن است که با کمترین درصد خطا، میتوان نقطه هدف را شناسایی کرد تا توسط کارشناسان و برنامهسازان متبحر، برنامههای مرتبط و مختلف رادیو تولید و به سمع مخاطبان رسانده شود.
وی اذعان داشت: به رغم اینکه رادیو مانند برخی رسانهها از جلوههای بصری برخوردار نیست، اما فضای همدلی و همراهی مخاطبان آن در نوع خود بسیار قابل توجه است. به خاطر این مزایا و نقاط مشترک فراوان آن با حوزه فعالیت پلیس راهور، انتظار میرود که ارزش مضاعفی برای اطلاعرسانی ایجاد شود.
معاون صدا با اشاره به اینکه نزدیک ۵۲ درصد از شنوندگان ما افرادی هستند که از طریق خودروها برنامههای رادیویی را پیگیری میکنند، گفت: «این آمار نشانگر میدان مشترک میان معاونت صدا و پلیس راهور است. همچنین زمانی که پلیس راهور با مخاطب خود در تعامل است، برنامههای شبکههای رادیویی در همان لحظه پخش میشود و فاصلهها به کمترین میزان خود کاهش پیدا میکند. مسلماً وجود این مزیت در کنار سایر ظرفیتها کمک شایانی به افزایش همافزاییها خواهد کرد.»
شاه آبادی با اشاره به ظرفیتهای فراوان شبکههای رادیویی افزود: به استناد آمار موجود، حجم کاری که شبکههای رادیویی در خصوص فرهنگسازی ترافیکی انجام میدهند بسیار بالاست. تجربه موجود در این زمینه بیانگر آن است که تولیدات مرتبط به صورت کاملاً تخصصیتر انجام شود، به گونهای که شبکههای تخصصی بر اساس مأموریت خود، قالبها و ساختارهای جدید را در نظر بگیرند، لذا چنانچه گامهای مؤثر در این مسیر برداشته نشود، نمیتوان فرهنگسازی مناسبی را انتظار داشت.
وی در خصوص اقدامات مهم و ملی که میتواند به واسطه ظرفیت رادیو صورت پذیرد، گفت: این امکان وجود دارد که در نقاط حادثهخیز، «پروژه پیام در نقطه» را انجام دهیم، به این صورت که اگر در جاده مشغول شنیدن برنامههای رادیویی هستیم، به محض رسیدن به نقطه حادثهخیز، اعلام خطر برای آن ماشین نواخته شود و هوشیاری سرنشینان افزایش یابد، لذا اگر اراده لازم برای این کار وجود داشته باشد تا نوروز امسال امکان عملیاتی شدن آن وجود دارد که قطعاً تاثیر فراوانی بر کاهش آمار تلفات جادهای خواهد داشت یا پویش موفق ۶۰ – ۳۰ اقدام مؤثر و عملیاتی بود که با استفاده از آن هوشیاری رانندگان افزایش یافت و آمار تصادفات کم شد.