محمدامين فرشي افزود:يكي ديگر از ویژگی هاي صنایع کوچک این است که بنگاههای مذکور منبع قابل توجهی برای تولید نیروهای انسانی در واحدهای بزرگ صنعتی هستند. ضمن اينكه هزینه خروج آن ها از صنعت در مقایسه با صنایع بزرگ بسیار پایین است .
وي با بيان اينكه صنایع کوچک و متوسط در کشورهای مختلف دنیا ۲۰ درصد صادرات را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: در ایران این ميزان حدود ۱۰ درصد است و باید تلاشهای لازم صورت گیرد تا همزمان با رشد سایر جنبههای بنگاههای کوچک و متوسط در بخش صادرات نیز فعالیتهای بیشتری انجام شود.
فرشي با اشاره به اينكه محدود بودن بازار محصولات صنایع کوچک و متوسط يكي از مشكلات اينگونه صنايع است،اظهار كرد: با توجه به کوچک بودن این صنعت، بازار محصولات محلی و داخلی به عنوان بازار هدف محدودی برای این بنگاهها وجود دارد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز خاطرنشان كرد: بخش تحقیق و توسعه صنايع كوچك با مشکلات عدیدهای روبرو هستند .ضمن اينكه رقابت با بنگاههای بزرگ صنعتی از دیگر مشکلات صنایع کوچک و متوسط است که با توجه به قدرت پایین آنها محدودیتهایی ایجاد کرده است.