کد خبر: 967906
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
فریدون حسن
انتشار تصاویر لباس بازیکنان نفت مسجدسلیمان با طراحی چوقا، لباس اصیل بختیاری توسط یک شرکت داخلی بسیار چشم‌نواز و قابل توجه است، آن هم در روز‌هایی که تیم‌های پرحاشیه و بدهکار لیگ برتر با دهن‌کجی به شعار حمایت از تولید ملی چشم به ته‌مانده‌های انبار‌های شرکت‌های خارجی دارند تا آن‌ها از سر منت لباس‌های بی‌کیفیت و از رده خارج خود را به تیم‌های ما غالب کنند و بعد هم وقیحانه و به‌صورت رسمی اعلام کنند که زحمت طراحی لباس را به خودشان نداده‌اند و هرچه در انبار داشته‌اند تحویل تیم‌های پرمدعایی، چون پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و... داده‌اند.

البته داستان قرارداد‌های فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با یک شرکت بخصوص به سال‌ها قبل برمی‌گردد و همان زمان تشت رسوایی آقایان بابت توپ‌های تولیدی این شرکت و البسه آن برای تیم ملی و تیم‌های باشگاهی از بام افتاد، اما این‌بار و در سالی که به حمایت از تولید ملی نام نهاده شده روی آوردن باشگاه‌های فوتبال و حتی تیم ملی به شرکتی که پیش از این یک‌بار امتحانش را پس داده، دهن‌کجی به اهداف اقتصادی و شعار سال است.

لباس بازیکنان نفت مسجدسلیمان چشم‌نواز است، چراکه علاوه بر تولید یک شرکت داخلی، برگرفته شده از فرهنگ و اصالت قومی از ایران پهناور است و به راستی زیبا و این نکته‌ای است که باید در کنار بحث توجه به اقتصاد مقاومتی و ارزش نهادن به تولید داخلی به آن توجه ویژه داشت. لباس بازیکنان مسجدسلیمان چشم‌نواز است، چون به یادمان می‌اندازد که می‌توان از راه فوتبال به همدلی و اتحاد رسید. می‌توان در اوج بی‌اخلاقی‌های لیگ به این امید داشت که فوتبال ابزاری برای شناساندن فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کشور پهناور و بزرگمان باشد. مسئله‌ای که در هیاهوی این سال‌های فوتبال به کلی از یادمان رفته و نتوانسته‌ایم حتی به آن فکر هم کنیم و کارمان به جایی رسیده که در ورزشگاه‌هایمان شاهد سر داده شدن شعار‌های جدایی‌طلبانه و حتی نژادپرستانه هستیم.

اقدام در خور توجه باشگاه نفت مسجدسلیمان در ارج نهادن به آداب و رسوم قوم بزرگ و اصیل بختیاری در کنار یک طراحی زیبا که نمی‌توان از چشم‌نواز بودن آن به سادگی گذشت، اقدامی تحسین‌برانگیز است. اقدامی که ای کاش از سوی آقایان پرمدعای فدراسیون، سازمان لیگ و مدیران باشگاه‌های بیت‌المال‌خور مورد توجه قرار می‌گرفت تا حداقل اندکی بیشتر به تولیدات داخلی فکر می‌کردند و بیشتر به ایران و ایرانی بودن نزدیک می‌شدند.

اقدام این باشگاه بی‌ادعا در معرفی ساده و بی‌آلایش فرهنگ یکی از قومیت‌های ایران بزرگ در لابه‌لای این همه تخلف و فساد در فوتبال که جز یأس و ناامید از خود چیزی به جای نمی‌گذارند، روزنه امید است. اتفاق خوبی که امیدواریم با حساس شدن هواداران بقیه تیم‌ها و مطالبه آن‌ها از مدیران ولخرج باشگاه‌ها کم‌کم تمام لیگ را دربر بگیرد و روزی برسد که تمام تیم‌های باشگاهی هم از تولیدات داخلی استفاده کنند و هم از شرکت‌های داخلی طلب ارائه طرح برای معرفی فرهنگ‌های مختلف ایران اسلامی را داشته باشند. این مطالبه را از هواداران باید خواست، چراکه مدیران بیت‌المال‌خور فوتبال قبلاً بار‌ها امتحانشان را در این خصوص پس داده‌اند و در آن نیز رد شده‌اند.

طرح چوقا روی پیراهن نفت مسجدسلیمان اولین گام فوتبال برای توجه به اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و البته ارج نهادن به ارزش‌های فرهنگی کشور است. لیگ فعلاً تعطیل شده و این بهترین فرصت برای برداشتن گام دوم است. گامی که باید با «نه» گفتن سایر تیم‌ها و حتی تیم ملی به تولیدات بی‌کیفیت خارجی برداشته شود. این مطالبه‌ای است که کل جامعه فوتبال، به خصوص مدیران آن باید داشته باشند. مدیرانی که به‌طور حتم از بستن این قرارداد‌های پرابهام و سؤال‌برانگیز سود‌های کلانی را به جیب می‌زنند و قطعاً حاضر نیستند مصالح خود را فدای مصالح کشور و تحقق اهداف نظام و انقلاب کنند. البته تا دلتان بخواهد شعار سر می‌دهند و به‌واسطه همین شعار‌های عوام‌فریبانه به بیت‌المال دست‌درازی می‌کنند. نفت مسجدسلیمان در همین شروع لیگ برتر ثابت کرد که می‌توان تولید برند و آبرومند ایرانی را به تن کرد و از طراحی آن لذت برد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار