کد خبر: 971723
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹
مطابق با قانون هوای پاک، مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت محیط زیست است و سازمان ملی استاندارد براساس قانون به عنوان همکار وارد پروسه سنجش کیفیت بنزین می‌شود.
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: رئیس سازمان ملی استاندارد معتقد است که کیفیت بنزین هیچ مشکلی ندارد و گزارش‌های سازمان ملی استاندارد و وزارت نفت صحت آزمایش‌ها را تأیید و تأکید می‌کند که سازمان استاندارد با توجه به استاندارد‌های بین‌المللی و استاندارد‌های ملی به هیچ وجه از ضوابط خود کوتاه نمی‌آید و بر اساس همان ضوابط در این مورد راه خود را ادامه خواهیم داد.

نیره پیروزبخت در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: مطابق با قانون هوای پاک، مسئولیت سنجش کیفیت بنزین با سازمان حفاظت محیط‌ زیست است و سازمان ملی استاندارد براساس قانون به عنوان همکار وارد پروسه سنجش کیفیت بنزین می‌شود. این همکاری در قالب قانون وجود دارد، ولی براساس تقسیم کار، سازمان محیط‌زیست باید مرجعیت تأیید کیفیت بنزین را اعلام کند.

به گفته وی، سازمان ملی استاندارد هنوز اطلاعات منتشر شده از سوی برخی آزمایشگاه‌ها در مورد عدم وجود کیفیت بنزین را دریافت نکرده، چراکه تنها سه آزمایشگاه مورد تأیید ماست. به این معنا که پژوهشگاه استاندارد متعلق به سازمان ملی استاندارد، آزمایشگاه ما در استان هرمزگان و آزمایشگاه مرتبط با پژوهشگاه صنعت نفت کار کنترل و پایش کیفیت بنزین را انجام می‌دهند.

وی افزود: در مورد بنزین حق را به وزیر نفت می‌دهم، چراکه هر از چند گاهی موضوع عدم کیفیت بنزین مطرح می‌شود، در‌حالی‌که سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً تلاش کرده تا کیفیت بنزین را منطبق با استاندارد‌ها مورد سنجش قرار دهد و خود ما یکی از منتقدان کیفیت بنزین در سال ۹۲ بودیم. ضمن اینکه هوای تهران نیز بهتر شدن کیفیت بنزین را تأیید می‌کند.

ماجرای اختلاط گندم چه بود؟

پیروزبخت در ادامه با بیان اینکه بر مبنای استاندارد‌های ملی، تولیدات داخلی و واردات را کنترل می‌کنیم، اظهار داشت: واردات را به سبب مقررات خاص خود پیش خواهیم برد، ولی اختلاف براساس ضوابط فنی با وزارت جهاد‌کشاورزی در حوزه اختلاط گندم وجود دارد که منجر به گله‌مندی دست‌اندرکاران شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: تاکنون تغییری در استاندارد‌های مرتبط با اختلاط گندم رخ نداده و البته باید الک دو در ۲۰ برای گندم استفاده شود. این در شرایطی است که در استاندارد‌های جدید کدکس بین‌المللی غذایی و کشاورزی، این استاندارد‌ها سختگیرانه‌تر شده است.
وی همچنین خبر داد: سازمان ملی استاندارد با تمرکز بر کیفیت محموله‌های وارداتی، طی ماه‌های گذشته از واردات ۲۰ محموله وارداتی به کشور که عمدتاً موادغذایی بود، جلوگیری کرده است.

استاندارد‌های ۸۵گانه خودرویی

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص استاندارد‌های هشتاد و پنج گانه خودرویی، با بیان اینکه مطابق مصوبه شورای عالی استاندارد در ۲۶ اسفند پارسال، مقرر شد این سازمان برنامه‌های خودروسازان در زمینه این استاندارد‌ها را دریافت کند، گفت: قرار است تا همراه با برنامه‌های وزارت صنعت، گزارشی برای شورای عالی استاندارد تنظیم شود.
وی ادامه داد: این شورا تا یک ماه آینده تشکیل جلسه خواهد داد و پس از آن مطابق تصمیم شورا مشخص خواهد شد که چه خودرو یا خودرو‌هایی باید از چرخه تولید حذف شوند، اما از آنجایی که به دلیل تحریم‌ها، مشکلاتی در تهیه برخی مواد و قطعات و اجرای برخی استاندارد‌ها وجود دارد، چرخه خروج خودرو‌ها از خط تولید نیز به‌تدریج اتفاق خواهد افتاد.

پیروزبخت گفت: مطابق آمارها، خطای انسانی ۷۰ درصد دلیل تصادفات رانندگی را تشکیل می‌دهد، ۲۳ درصد سهم استاندارد نبودن جاده‌هاست و تنها ۷ درصد به استاندارد نبودن خودرو‌ها بر‌می‌گردد؛ بر این اساس ابتدا باید در زمینه رانندگی افراد فرهنگ‌سازی شود؛ ضمن اینکه در کمیسیون ایمنی راه‌ها، مدام روی موضوع استاندارد جاده‌ها بحث می‌شود و مسئولیت آن با وزارت راه و شهرسازی است، استاندارد‌هایی در این زمینه تدوین شده، وزرات راه ملزم به رعایت آنهاست و سازمان استاندارد هم نظارت عالی بر رعایت آن‌ها دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار