سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مسافران چینی بیشتر در بازارهای نوظهور مسیر طرح کمربند و جاده هزینه کردهاند که دلیل آن روابط تجاری و سرمایه گذاری قویتر با این بازارها است.
به گزارش راشاتودی، گزارش جدید سازمان دولتی ارز خارجی چین نشان میدهد که گردشگران این کشور ۵/۱۲۷ میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در خارج از کشورشان خرج کردهاند. چین از ۲۰۱۲ جایگاه برتر را در بازار گردشگری جهانی دارد.
طبق این گزارش، بیشتر سهم پول این گردشگران چینی در آسیا خرج شده است که به ۵۴ درصد میرسد. سهم امریکا با ۲۴ درصد دوم است و پس از آن اروپا با ۱۳ درصد قرار دارد. مسافران چینی بیشتر در بازارهای نوظهور مسیر طرح کمربند و جاده هزینه کردهاند که دلیل آن روابط تجاری و سرمایهگذاری قویتر با این بازارها است. اطلاعات نشان میدهد گردشگران چینی در نیمه اول سال میلادی جاری ۱۵ میلیارد دلار در این کشورها خرج کردهاند. خرید یک جزء اصلی از هزینه گردشگران است و گردشگران چینی معروفند که هزاران دلار برای برندهای خارجی لوکس هزینه میکنند. به گزارش سازمان جهانی گردشگری متعلق به سازمان ملل، چین بیشترین رشد را در بازار گردشگری جهان دارد و نقشی اساسی در توسعه این بخش بازی میکند. این سازمان پیشبینی میکند تعداد مسافران در جهان تا ۲۰۳۰ از ۸/۱ میلیارد میگذرد.