کد خبر: 980147
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
از داشتن انگیزه‌ای قوی تا خوش‌بینی
واژه کارآفرین حدود سیصد سال قدمت دارد و نخستین کسانی که این واژه و مفهوم کارآفرینی را مورد توجه قرار دادند، اقتصاد دانان بودند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: با وجود اینکه حدود سیصد سال است که برخی افراد کارآفرین نامیده می‌شوند، اما کارآفرینی به شکلی که ما امروز می‌شناسیم، تنها حدود یک قرن است که شکل گرفته است.

به عبارتی، اینکه کارآفرینی را یک علم بدانیم و اینکه عده‌ای در دانشگاه‌ها متخصص کارآفرینی باشند و یا اینکه کسانی بخواهند بین کارمندی و کارآفرینی یک راه را انتخاب کنند و این انتخاب، به عنوان یک سوال جدی در مسیر شغلی به رسمیت شناخته بشود، یک اتفاق نسبتاً جدید و متعلق به یک قرن اخیر است.

کارآفرین موفق کسی است که یک مدل تجارت را طراحی و سپس با موفقیت پیاده سازی می‌کند. کارآفرینان انسان‌هایی بزرگ و مخاطره پذیر هستند که عموما علاقمند به تاثیرگذاری و حل مسائل پیرامون خود هستند. در این مقاله از داناپ قصد داریم ۶۰ صفت و خصوصیت کارآفرینان موفق را برای شما شرح دهیم که شرط لازم برای کارآفرینی هستند:

صفات و خصوصیات یک کارآفرین موفق:

۱٫ انگیزه قوی از نظر فلسفی و اعتقادی برای شروع یک فعالیت اقتصادی داشته باشد.

۲٫ اعتماد به نفس داشته و خودباور باشد.

۳٫ اعتقاد به اینکه خوش شانسی و بدشانسی خرافه است.

۴٫ اعتقاد به اینکه پیروزی و شکست علت دارد و عمده آن به خود انسان وابسته است.

۵٫ دارای استقلال رأی باشد.

۶٫ اعتقاد به مشورت با صاحبنظران و متخصصان و عمل به آن داشته باشد.

۷٫ توان تصمیم گیری با توجه به شرایط مکانی وزمانی را دارا باشد.

۸٫ خوش بین و امیدوار باشد.

۹٫ صبر و استقامت لازم برای مقاومت در برابر مشکلات را دارا باشد.

۱۰٫ روحیه سخت کوشی و تلاش مداوم برای تحقق اهداف داشته باشد.

۱۱٫ در اثر شکست ناامید نشود.

۱۲٫ از هر شکست برای اصلاح امور و دیدگاه‌های خود درس بگیرد.

۱۳٫ دارای تفکر و توان برنامه ریزی باشد.

۱۴٫ اطلاعات عمومی لازم برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مانند خرید و فروش، تولید، بازار، امورمالی و حسابداری را دارا باشد.

۱۵٫ خطرپذیری توأم با استدلال و محاسبات علمی و ریسک پذیری را پذیرا باشد.

۱۶٫ شوق به کار و تلاش داشته باشد.

۱۷٫ دارای طبع بلند و اشتیاق به انجام کار‌های بزرگ بر اساس عقل و منطق باشد.

۱۸٫ داشتن اراده و آمادگی لازم برای ایثار وفداکاری تا رسیدن به هدف.

۱۹٫ قدرت پیش بینی وضع اقتصاد و بازار را دارا باشد.

۲۰٫ قدرت ظرفیت، نوآوری و ایجاد روش‌های نوین را داشته باشد.

۲۱٫ توان مشکل یابی و تشخیص تنگنا‌ها و قدرت حل مسئله را داشته باشد.

۲۲٫ حسن تدبیر و مدیریت خلاق داشته باشد.

۲۳٫ روحیه انتقاد پذیری داشته باشد.

۲۴٫ توجه به سلامت جسمی، فکری، روحی و بهداشت روانی در محیط کار را مدنظر قرار دهد.

۲۵٫ انعطاف پذیر باشد.

۲۶٫ توان و قدرت لازم ارزشیابی کار‌ها را داشته باشد.

۲۷٫ اعتقاد و علاقه به مطالعه و تحقیق لازم قبل از شروع هر کار جدید را داشته باشد.

۲۸٫ روحیه پیروی از استاندارد‌ها در او وجود داشته باشد.

۲۹٫ مسؤولیت پذیر باشد.

۳۰٫ داشتن روحیه تقسیم کار و تفویض اختیار.

۳۱٫ داشتن توان ایجاد انگیزه در افراد برای انجام کار و پذیرش مسؤولیت.

۳۲٫ توان قضاوت با رعایت بی طرفی و عدالت را دارا باشد.

۳۳٫ نگرش سیستمی داشته باشد.

۳۴٫ وفای به عهد تلاش در انجام تعهدات داشته باشد.

۳۵٫ روحیه ا حترام به رسوم و عقاید دیگران در او وجود داشته باشد.

۳۶٫ روحیه انجام کار گروهی داشته باشد.

۳۷٫ توان برقراری سیستم اطلاعاتی برای دستیابی به اطلاعات منابع مالی و دانش فنی قابل استفاده را داشته باشد.

۳۸٫ تفکر بهره ور داشته باشد.

۳۹٫ با روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی آشنا باشد.

۴۰٫ داشتن روحیه شجاعت و تهور لازم برای شروع کار‌ها و مواجهه با مشکلات.

۴۱٫ داشتن توان استفاده از تجارب و توانایی‌های خود و دیگران.

۴۲٫ روحیه توجه به رفاه کارکنان داشته باشد.

۴۳٫ داشتن روحیه احترام به قانون و مقررات.

۴۴٫ داشتن توان مدیریت زمان و وقت شناسی.

۴۵٫ داشتن روحیه رعایت نظم و انضباط.

۴۶٫ با افراد، متناسب با شخصیت و شأن علمی و اجتماعی آنان رفتار متناسب داشته باشد.

۴۷٫ داشتن برنامه مشخص برای فردا.

۴۸٫ داشتن برنامه برای بالابردن توان افراد از طریق آموزش و سپردن مسؤلیت بر اساس استعداد آنها.

۴۹٫ اعمال شیوه صحیح تشویق و تنبیه در سیستم مدیریت.

۵۰٫ خداترس و باوجدان باشد.

۵۱٫ دقت در زیباسازی محیط کار و زیبای‌ی محصولات.

۵۲٫ توان ایجاد روحیه و حس همکاری و فداکاری در افراد را دارا باشد.

۵۳٫ توان اداره جلسات و نتیجه گیری داشته باشد.

۵۴٫ نوگرا با رعایت اصول بهره وری اعم از اطلاعات، تجهیزات و روش‌ها باشد.

۵۵٫ منافع جمعی را بر منابع شخصی ترجیح دهد.

۵۶٫ داشتن روحیه و توان دفاع از کارکنان زیردست.

۵۷٫ سیستم عادلانه پرداخت و ارتقای حقوق و دستمزد براساس شایستگی را برقرار نماید.

۵۸٫ قدرت تجسم دوراندیشی و آینده نگری.

۵۹٫ افراد را در تصمیم گیری مشارکت دهد.

۶۰٫ با دیگران بتواند روابط انسانی برقرار کند
 
منبع: داناپ
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار