سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «ایسنا»، در چند وقت اخیر بیماری کرونا در سطح جهانی شیوع پیدا کرده و حتی بازارهای جهانی همچون بورسهای بسیاری از کشورها را تحتتأثیر قرار داده و در برخی موارد به تعطیلی کارخانجات منجر شد که با ورود این ویروس به ایران، شرایط فعالیت داروخانهها و واحدهای عرضه محصولات بهداشتی به شدت رونق پیدا کرد، اما این تمام ماجرا نیست، زیرا در سوی دیگر بازار، واحدهای خردهفروشی و عمدهفروشی تحتالشعاع ویروس کرونا قرار گرفتهاند و کسادی در بازارهای مختلف همچون فروشگاههای مواد غذایی، شیرینیفروشیها مشهود است.
اما قبل از اشاره به واحدهای فروشگاهی، حضور در مترو تهران نشاندهنده آن خواهد بود که میزان حضور افراد به شدت در مترو کاهش یافته و بسیاری از افراد در چند روز اخیر از مترو استفاده نمیکنند. اگر از مترو تهران خارج شده باشید و گذری در سطح شهر داشته باشید، متوجه خواهید شد که نسبت به روزهای گذشته حجم تقاضا برای خرید شیرینی کاهش یافته و بر میزان تقاضا در واحدهای میوهفروشی افزایش یافته است، این افزایش تقاضا مرتبط با توصیههای پزشکی بوده است. بررسیها از سطح شهر گواه آن است که هر کیلو نارنگی بندری ۲۲ هزار، پرتقال خونی ۱۵ هزار، پرتقال شمال ۱۲ هزار، پرتقال جنوب ۱۸ هزار، لیموشیرین ۱۹ هزار، کیوی ۲۰ هزار و هویج ۸ هزار تومان است که قیمت مصوب میدان میوه و تره بار هر کیلو نارنگی بندری از ۷ تا ۱۱ هزار، پرتقال خونی ۵/ ۳ تا ۵/ ۵ هزار، پرتقال شمال ۵/ ۲ تا ۵/ ۵ هزار، پرتقال جنوب ۴ تا ۱۰ هزار، لیموشیرین ۴ تا ۵/ ۷ هزار، کیوی ۵/ ۴ تا ۱۰ هزار، هویج ۱ تا ۵/ ۲ هزار تومان اعلام شده است.