کد خبر: 1005539
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان:
علیرضا قاری قرآن تمامی فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه های مختلف کاری با طراحی و پیاده‌سازی امکانات و اقدامات جدیدی در پورتال بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می شود.

 

دولت الکترونیک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بسترهای ارائه خدمات دولت به مردم، شفافیت فرآیندها و نظارت کارآمد می‌تواند فساد را به‌طور جدی ریشه‌کن و توسعه پایدار جامعه را تسهیل کند. این اداره کل با انجام چهار وظیفه در بخش‌های "معماری و شهرسازی"، "مسکن و بازآفرینی"، "املاک و حقوقی" و "راهسازی" این موضوع را همواره در اولویت‌های خود قرار داده و در جهت تسهیل در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان اقدام کرده است.

    به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،   مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره گفت: تمامی خدماتی که به شهروندان، پیمانکاران و مهندسین عضو نظام‌مهندسی ساختمان ارائه می شود در سایت این اداره‌کل قسمتِ میز خدمت الکترونیکی به عنوان یک درگاه واحد تجمیع شده و در جهت افزایش رضایتمندی ارباب‌رجوعان به تمامی درخواست‌ها در کمترین زمان ممکن پاسخ داده می‌شود.

    وی افزود: سهولت دسترسی به اطلاعات و دریافت خدمات توسط شهروندان بدون محدودیت مکانی و زمانی و یا به عبارتی  ارائه خدمات در بستر فن‌آوری‌های جدید از جمله سامانه‌های الکترونیکی همواره از اهداف این اداره کل بوده است که این مهم با بسترسازی امن الکترونیکی و ارائه خدمات بصورت غیرحضوری به سرانجام رسید و در این برهه زمانی حساس شاهد تحولی در فرآیندهای اداری و خدمت‌رسانی به ارباب رجوعان هستیم.

    به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان خدمات غیرحضوری به شهروندان در محورهای میز خدمت الکترونیک، اطلاع رسانی الکترونیکی، خدمات الکترونیکی، سامانه جامع فاوا ویژه پیمانکاران، خدمات اداره مقررات ملی ساختمان و خدمات الکترونیکی شهراه در حال انجام است و ارباب رجوعان می‌توانند با مراجعه به سایت این اداره کل تمام خدمات ارائه شده را به تفکیک معاونت‌ها و نوع خدمات درخواستی، به صورت الکترونیک انجام و پیگیری کنند.

    وی با بیان اینکه صدور پروانه اشتغال بکار مهندسی در این اداره کل بصورت غیرحضوری انجام می شود تشریح کرد: متقاضیان صدور و ارتقا پروانه اشتغال بکار مهندسی می توانند مدارک اسکن شده خود را در سامانه تیکتینگ بارگذاری کنند و پس از تائید اولیه توسط کارشناسان مربوطه، آن مدارک را از طریق پست به اداره کل راه و شهرسازی استان ارسال نمایند. در این فرآیند متقاضی از طریق پیامک های ارسالی از مراحل مختلف صدور پروانه اشتغال بکار ازجمله وصول مدارک در اداره کل راه و شهرسازی، نواقص احتمالی و آماده شدن پروانه اشتغال بکار آگاه شده و پس از انجام بررسی‌های لازم، پروانه اشتغال بکار صادره به آدرس پستی متقاضیان ارسال می‌شود. 

    قاری قرآن درخصوص استفاده از خدمات دفاتر پیشخوان دولت جهت تسهیل در امور عنوان کرد: تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شده است. همچنین پیش بینی های لازم صورت گرفته تا انجام برخی فعالیت ها، تنظیم مدارک و مستندات مربوط به حوزه نظام‌مهندسی این اداره کل در آینده نزدیک توسط دفاتر پیشخوان دولت در نقاط جغرافیایی مختلف شهر انجام شود.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر