محمدجواد رجائیان اظهار کرد: در راستای بهبود عملکرد فرآیند ارسال پرونده های درخواست شهروندان مبنی بر هرس و قطع درختان به کمیسیون ماده هفت، اقدامات و برنامه های ریزی های لازم برای سیستمی شدن فرآیند ارسال پرونده به این کمیسیون توسط سازمان انجام شده است و در حال حاضر گام های مختلف بررسی درخواست، صدور رای و پرداخت عوارض و جرایم به صورت مکانیزه از طریق سیستم کمیسیون ماده هفت انجام می شود.
وی افزود: از آنجایی که کلیه تصمیمات در خصوص فضای سبز شهری نظیر قطع و جابجایی و موارد دیگر بر عهده کمیسیون ماده هفت است، به منظور تسریع و تسهیل در رسیدگی به درخواست های شهروندان یا ارائه مجوز به دیگر دستگاههای ارائهدهنده خدمات شهری، از قبیل آب، فاضلاب، گاز، برق، مخابرات، شرکت پخش فرآورده های نفتی و شهرداری و سازمان های وابسته به آن ... که موظفند قبل از انجام هرگونه عملیات عمرانی که مستلزم قطع درختان و یا تخریب فضای سبز باشد، از شهرداری مجوز اخذ کنند، کلیه مراحل ثبت درخواست و فرآیند بررسی پرونده های کمیسیون ماده هفت به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد بیان کرد: در این راستا تاکنون بالغ بر چهاز هزار و 600 ثبت درخواست صورت پذیرفته که برای بیش از دو هزار مورد رای صادر شده است. همچنین 334 تخلف در زمینه قطع و هرس درخت، توسط مناطق 13گانه شهرداری از طریق سیستم ثبت و به کمیسیون ماده هفت ارجاع شده است.
رجائیان خاطرنشان کرد: مکانیزه شدن کلیه امور کمیسیون ماده هفت تسریع در مراحل ارجاع و رسیدگی، شفافیت در اقدامات، امکان ردیابی و پیگیری دقیق درخواستهای شهروندان را به دنبال داشته است.