کد خبر: 1013616
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
طی ماه‌های گذشته بار‌ها اعلام شد که مشترکان می‌توانند از طریق سامانه بیمه مشترکان برق، نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: صنعت برق از از سال ۹۱ تاکنون در تلاش برای جبران بخشی از خسارت‌های وارده به مردم که در اثر اتفاقات شبکه رخ می‌دهد، بوده است. براساس قانون رقمی معادل ۱۰۰ تومان در ماه از مشترکان شهری و ۵۰ تومان در ماه از مشترکان روستایی اخذ می‌شود، براین اساس اگر حادثه‌ای برای وسایل برقی رخ دهد یا خسارتی جانی به افراد وارد شود، بیمه تا سقف تعیین شده در دستورالعمل ها، نسبت به جبران آن اقدام می‌کند.

براساس دستورالعمل‌های ابلاغی برای خسارت تجهیزات حداکثر ۱۲۱ میلیون و ۲۸۰ هزار ریال، آتش سوزی و انفجار حداکثر چهار میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال، غرامت فوت حداکثر چهار میلیارد و ۵۴۸ میلیون ریال، غرامت نقص عضو حداکثر سه میلیارد و ۳۲ میلیون ریال و هزینه پزشکی حداکثر سه میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به آسیب دیدگان تعلق می‌گیرد.

در این راستا رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور - با اشاره به این که شرکت توانیر به نمایندگی از همه شرکت‌های توزیع نیروی برق کشور نسبت به انتخاب شرکت بیمه گر اقدام می‌کند، گفت: برگزاری مناقصه جهت انتخاب شرکت بیمه گر، پس از ابلاغ قانون بودجه انجام می‌شود و ترتیبات مناقصه نیز با توجه به حساسیت موضوع که حقوق مردم را شامل می‌شود، پس از تهیه اسناد و جزئیات مناقصه، انجام می‌شود.
به گفته وی این روند در صورتی که نیاز به تمدید نباشد ۴۵ روز به طول می‌انجامد، با توجه به شرایط مورد اشاره و زمانی که انتخاب شرکت بیمه گر نیاز دارد که گاه تا نیمه سال نیز به طول می‌انجامد، صنعت برق به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکان، نسبت به راه اندازی سامانه بیمه مشترکان به آدرس http://bime.tavanir.org.ir اقدام کرده است.

نگهداری شبکه‌های داخلی منازل به عهده مشترکان است

سخنگوی صنعت برق افزود: از طریق این سامانه هموطنان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌ها و خسارت‌های مالی، جانی و نقص عضو ناشی از حوادث شبکه برق اقدام کنند که پس از بررسی، ارزیابی و انتخاب بیمه گر در فرایند مناقصه، نسبت به پرداخت خسارت توسط شرکت بیمه گر، اقدام می‌شود.

طبق اعلام توانیر، وی با بیان این که ۹۸ درصد از خسارات در حوزه برق مربوط به نوسانات و خسارات ناشی از تجهیزات برقی و بقیه موارد مربوط به نقص عضو و انفجار است، تاکید کرد: نکات ایمنی از سوی مشترکان باید جدی گرفته شود و در صورت فرسودگی شبکه برق، با کمک افراد متخصص نسبت به رفع فرسودگی اقدام و از بروز خسارت و تلفات جانی و مالی جلوگیری کنند.

برق دزدی را گزارش دهید

رجبی مشهدی همچنین با تاکید براین که نگهداری شبکه‌های داخلی منازل و ساختمان‌ها به عهده مشترکان است و آن‌ها مالک کنتور و شبکه‌های داخلی ساختمان هستند، به همه مشترکین برق توصیه کرد: نسبت به رسیدگی و بررسی شبکه‌های داخلی ساختمان توسط متخصصان و کارشناسان خبره اقدام و همچنین از دستگاه‌های محافظ برای وسایل برقی استفاده کنند.

وی در عین حال برخی اتفاقات شبکه را نیز ناشی از استفاده‌های غیرمجاز از برق عنوان کرد و گفت: استفاده‌های غیرمجاز از برق (برق دزدی) باعث ایجاد نوسان در شبکه‌های برق می‌شود و همین امر ممکن است به وسایل مشترکان آسیب وارد کند که در این زمینه ازهمه مردم درخواست داریم در صورت مشاهده چنین مواردی، از طریق شماره تلفن ۱۲۱ اداره برق منطقه خود را در جریان قرار دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار