سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: فرخ نعمتی بازیگر باسابقه با بیان این مطلب به «جوان» گفت: قیام امامحسین (ع) فارغ از جنبههای معنوی آن پر است از قهرمانانی که تکتک آنان میتوانند زمینهای شوند برای داستانپردازی و فقط باید با پژوهشها و تحقیقات عمیق و در همه منابع به جمعآوری اطلاعات درباره این قهرمانان پرداخت و البته کار را به دست نویسندههایی سپرد که توان دراماتیزه کردن را داشتهباشند. این بازیگر که سابقه بازی در «مختارنامه» را دارد، خاطرنشان کرد: قهرمانپردازی نهتنها میتواند باعث تولید آثاری مخاطبپسند برای همه سنین شود، بلکه در ماندگاری یاد و نام حضرت سیدالشهدا (ع) هم مثمرثمر واقع خواهد شد. این روشی بود که داوود میرباقری در «مختارنامه» از آن بهره گرفت و موفقیتآمیز هم بود. فرخ نعمتی خاطرنشان کرد: درسآموزی از پیام عاشورا ممکن نیست، مگر آنکه بتوانیم قهرمانهای واقعی را وارد سریالها و فیلمها کنیم. هر چقدر که این قهرمانها واقعی و بر بستر جاذبههای تصویری و دراماتیک باشند، مخاطب بیشتری را جلب خواهد کرد. نعمتی که یکی از بازیگران فیلم- سریال ناتمام «ثارالله» هم بودهاست، درباره چرایی به اتمام نرسیدن آن پروژه گفت: حساسیت در تصویرسازی مرتبط با عاشورا همچنان بالاست، چون عمدتاً تصور میشود نباید وارد چنین مضامینی شد و البته اختلاف سلایق مدیریتی نیز همواره چالشزا بودهاست و همه عوامل دست به دست هم داد تا «ثارالله» تولید نشود. این بازیگر تأکید کرد: افرادی باید وارد فیلمسازی و سریالسازی درباره عاشورا شوند که به غیر از علقه به امام و راه و مرام امام از نظر داستانپردازی و تسلط بر وجوه تکنیکی سینما هم سرآمد باشند. امام حسین (ع) سرآمد آزادگان تاریخ است و کسانی هم باید قیام امام را تصویری کنند که سرآمد کار خود باشند. بازیگر «روشنتر از خاموشی» و «ولایت عشق» افزود: سریال «مختارنامه» چرا گرفت و اثرگذار شد و هنوز مخاطب دارد؟ فقط به این خاطر که داوود میرباقری نه فقط قلب و روحش با امام گره خوردهبود، بلکه از منظر تکنیکی هم رشد کردهبود که کمتر کسی مانند او داریم. این پروسهای است که باید درباره تمام کارهای عاشورایی لحاظ شود؛ یعنی آدمهایی به کار گمارده شوند که علقههای واقعی داشته باشند و در عین حال به لحاظ سلطه بر فن و تکنیک سرآمد باشند.