شاپور ارصلانی در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه اظهار داشت: در این مرحله نیازمند پیگیری و همراهی مسوولان ارشد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی گفت: قدمت و امکانات راه آهن مراغه بسیار بالاست و راه آهن مراغه پتانسیل تبدیل شدن به اداره کل را دارد.
ارصلانی به طرح های عمرانی در حال اجرا در مراغه اشاره کرد و گفت: در خصوص پل زیرگذر خداجو و فلزکاران نیز پیمانکاران از سوی شهرداری و راه و شهرسازی معرفی شود تا اداره کل راه آهن آذربایجان سهم ۵۰ درصدی خود را برای ادامه این طرح پرداخت کند.
وی گفت: همچنین برای پل پهرآباد مراغه باکس سه در سه از سوی اداره کل تامین و با تملک اراضی محوطه پل و هماهنگی با دستگاه های متولی مشکلات مربوط به پل رآه آهن این منطقه رفع می شود.
وی ادامه داد: بزودی کارشناسان ایمنی و دفتر فنی برای ایمن سازی پل راه آهن میدان بسیج وارد عمل شده و مجوز ایمن سازی به شهرداری مراغه داده می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این دیدار تسریع در روند اجرای عملیات پروژه های پهرآباد، فلزکاران و زیرگذر خداجو را خواستار شد.
سید علی موسوی حسینی گفت: اعتبار لازم برای شروع عملیات پل کهجوق تامین شده و نیازمند صدور مجوزهای لازم برای شروع عملیات اجرایی پل کهجوق و پل قطار هستیم.
وی افزود: شهرداری مراغه آماده همراهی با اداره کل در خصوص محوطه سازی راه آهن شهرستان است و اداره کل راه آهن آذربایجان در این خصوص ورود کند.
وی گفت: خوشبختانه راهآهن مراغه در فهرست آثار میراث صنعتی کشور ثبت شده و از این رو نیازمند توجه بیشتر دستگاه های متولی است.
فرماندار مراغه به ظرفیت و نحوه حرکت قطار مراغه - تهران اشاره کرد و گفت: یک روز در میان قطار مراغه - تهران با ۳۵۰ نفر ظرفیت در این مسیر فعال بوده و در روزهایی که قطاری از مقصد مراغه به سمت تهران حرکت نمی کند، ۱۲۰ نفر با قطار ارومیه و ۶۰ نفر با قطار تبریز اما با قیمت بلیت مراغه می توانند به مقصد تهران سفر کنند.