به گزارش سعید عرفان منش خبرنگار جوان انلاین از اصفهان، مدیرکل راهوشهرسازی استان اصفهان اذعان کرد:ایمنسازی مسیر، دو بانده شدن جادهها و جداسازی و یک طرفه کردن محورها از اهداف مهم راهوشهرسازی استان اصفهان در حوزه راهسازی است.
وی با بیان اینکه ایمنی در حمل و نقل مسئولیتی برای تمامی اقشار جامعه و وظیفه ای بر عهده همه دستگاه های ذیربط است. گفت: یکی از مهمترین دغدغههای اجتماعی کاهش تعداد تصادفهای جادهای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر علاوه بر فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت میگیرد نیز از نقش بسیار مهمی برخوردارند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، حمل و نقل را رکن اساسی توسعه در کشورها دانست که نقش بی بدیلی در توسعه تجاری، مناسبات بینالمللی و رفاه عمومی دارد.
وی با بیان اینکه در مبحث حمل و نقل با دو بخش جابهجابی بار و مسافر روبرو هستیم گفت در حال حاضر با توجه به زیرساختهای کشور، عمده جابه جایی ها از طریق جاده انجام میشود که این موضوع شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیز و پر تصادف را میطلبد تا ایمنی راهها در حد مطلوبی حاصل شود.
قاریقرآن در پاسخ به سوال خبرنگارما در خصوص مشکلات ایمنی جادهها اذعان داشت: یکی از مشکلات اساسی در رابطه با ایمنی جاده ها، مبحث تداخل ترددهای سنگین و سبک (کامیون و سواری) بوده و دیگری مربوط به جاده های دو طرفه است که در صورت جداسازی و یک طرفه شدن ایمنی بیشتری دارند.
وی افزود از دیگر مشکلات ایمنی وجود جادههایی است که بنا به دلایلی تا کنون دو بانده و سه بانده نشدن و همین امر موجب تصادفات رخ به رخ در مسیر و ایجاد خسارتهای جبران ناپذیری می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی این اداره کل در حوزه راهسازی، مبحث دوبانده کردن جادهها است گفت: خوشبختانه با تلاشهای بعمل آمده،و براساس آماری که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است این استان بالاترین میزان دوبانده شدن جادهها را در کل کشور به خود اختصاص داده و در بین استانهایی که آزادراه به آنها رسیده است صدرنشین بوده.
وی افزود در سطح استان تنها دو یا سه نقطه دیگر از راههای اصلی باقیمانده که نیاز است دو بانده شوند که این مهم در حال انجام است.
قاریقرآن قدم بعدی در جهت ایمنسازی حملونقل را ایجاد و توسعه آزادراه ها دانست و خاطرنشان کرد: در استان صرفا ۱۰۰ کیلومتر از آزادراه اصفهان-شیراز با تکمیل رینگ کمربندی این کلانشهر باقیمانده است. که با تکمیل آن استان اصفهان دیگر محور اصلی و شریانی غیرآزادراهی ندارد.
وی از دیگر اهداف این اداره کل در حوزه راهسازی را مجزا کردن محورهای اکثر شهرهای استان بیان کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد موانع لازم، تابلو و علائم هشدار دهنده در طی مسیرها همچنین مبحث نگهداری و بهره برداری درست از آن نیز از نکات قابل توجه در ایمنی حمل و نقل است.
وی افزود: بر اساس وظایف وزارت راه و شهرسازی بحث نگهداری راهها بر عهده ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای است که خوشبختانه در این حوزه نیز همکاران ما در تلاشند بصورت ویژه بخصوص در ایام سرد سال، نگهداری و مراقبت از علائم را در حد مطلوب داشته و همچنین خط کشیها در زمان مناسب انجام می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در کنار سایر موارد یکی از مطالبات عمده مردم عزیز ما ایجاد روکش آسفالت بخصوص در ورودیها و مسیرهای با تردد وسیع است که بصورت منظم در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با ترکیب موارد چندگانهای که ذکر شد قطعاً میتوانیم راههایی را داشته باشیم که ادعا کنیم کمترین حادثه و بیشترین ایمنی را دارند.
قاریقرآن در پایان هفته ایمنی حمل و نقل را به پرچمداران حمل و نقل، تلاشگران و شب زندهداران جادهها و راهداران عزیز استان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمامی حوزههای مرتبط در این مهم، به حمل و نقلی ایمن، بدون حادثه و پویا در جهت رسیدن به توسعه پایدار دست یابیم.