مناف هاشمی، معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفته که قیمت تمام شده بلیت مترو «۱۵ هزار تومان» است و مردم باید حداقل «۵ هزار تومان» آن را بدهند، اما اکنون تنها «۱۰۰۰ تومان» پرداخت میکنند. او با ذکر مثالی بی ربط توضیح داده که «امروز یک شهروند اگر بخواهد از منطقه یک به منطقه ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد، اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی میکند.» او در عین حال تصریح کرده که «کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حملونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت کرده است؟» یعنی خود میداند که شهرداری کسری بودجهاش را که دولت نداده، میخواهد از جیب مردم به زور دریافت کند!
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران البته با این نظر اعلام مخالفت کرده است. مترو در همه جای دنیا وسیله ارزان قیمت و عمومی است و نمیتوان آن را با وسایل حمل و نقل خصوصی قیاس کرد. اگر افراد معطلیها، شلوغیها و سایر مشکلات مترو را تحمل میکنند، از باب ارزان قیمت بودن آن است، وگرنه کسی که هزینه ماشین دربستی را داشته باشد، چرا باید از مترو استفاده کند؟
مناف هاشمی را اگر کسی از مردم بشناسد، به دلیل سابقه سوء مدیریتیاش در سیل استان گلستان است. زمانی که روستاها و شهرهایی در استان گلستان در اسفند ۹۷ و در آستانه سال نو در محاصره سیلاب بود، او در جلسات ستاد بحران استان غایب بود و پس از آن مشخص شد که اصلاً در ایران حضور ندارد! عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور گفت که «استاندار گلستان از یک ماه پیش تقاضای مرخصی برای حضور در خارج از کشور برای حل مشکلات خانوادگی کرده بود.» خود مناف هاشمی البته مدعی شد برای درمان مشکلات ناشی از جراحات شیمیایی زمان دفاع مقدس از کشور خارج شده است. با بالا گرفتن اعتراضات، سرانجام در ۳ فروردین ۹۸ توسط اسحاق جهانگیری برکنار شد. این برکناری و بی کفایتی، اما باعث کنار گذاشتن او از حلقه مدیریتی کشور نشد و او نه تنها مورد مجازات قرار نگرفت، بلکه یک سال پس از برکناری، به سمت معاون حمل و نقل شهرداری تهران منصوب شد.