سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: کاوه صباغزاده کارگردان «رمانتیسم عماد و طوبی» در نشست خبری این فیلم که به عنوان فیلم افتتاحیه سیونهمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلیام «ایتالیا ایتالیا» به این دلیل که همه زندگی عماد و طوبی در کل عمرشان را روایت میکرد، کار سختتری بود و این موضوع کار را پیچیده میکرد. برای تولید کار هم درگیر ویروس کرونا شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که رمانتیسم عماد و طوبی فیلم پیچیدهای باشد. پس از آن مهدی صباغزاده تهیهکننده این فیلم در پاسخ به این سؤال که آیا فکر میکنید این فیلم گیشهپسند و پرفروش خواهد بود، گفت: من فکر میکنم بله، تا به اینجا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده است و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهمترین اصل است. این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد. در ادامه صباغزاده در پاسخ به این پرسش که نظری درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره دارد، گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاهنو نبود و همه در یک سطح داوری میشدند. به نظر من حذف بخش نگاهنو اتفاق خوبی است و با این روند فیلمها به خوبی قضاوت میشود. برای فیلم بعدیام، نمیخواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.
تهیهکننده فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» گفت: تمام فیلمهای امروز سینمای ما شبیه هم شده است و انگار کسی اهل ریسک کردن نیست؛ چه بازیگر، چه فیلمساز و این نکته متفاوت این فیلم بود. بازیگران آنقدر خودشان را بازی میکنند که از نقش جدید میترسند، اما بازیگران ما پذیرفتند که ریسک کنند و نترسند. ساختن فیلم متفاوت بسیار سخت است. همراه کردن بازیگران با چنین فیلمهایی بسیار سخت است.
شهرام نجاریان فیلمبردار هم بیان کرد: به رغم تمام سختیها این کار برایم ارزش داشت و جسارت در این کار برجسته است؛ نگاه جسورانهای که امروز وجود دارد و برای من فیلمبردار فرصتی است برای سینمایی که جای آن خالی است؛ فرصتی است که زندگی ساده آدمها را ببینیم؛ چیزی که بخشی از آن دستکم به زندگی همه ما نزدیک است.