کد خبر: 1045808
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات با بیان اینکه گفتمان انتخاباتی رسانه‌ها تغییر کرده است، گفت: دوران احساسات‌گرایی و اردوکشی سلبریتی‌ها به نفع این یا آن کاندیدای انتخابات گذشته و ممکن است نتیجه عکس دهد!
سرویس جامعه جوان آنلاین: پدرام پاک آیین؛ نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری‌ها با بیان اینکه گفتمان انتخاباتی رسانه‌ها تغییر کرده و رسانه‌ها در انتخابات پیش رو نقشی متفاوت از قبل به عهده گرفته‌اند، اظهار کرد: بر این اساس، رسانه‌ها می‌تواند در کیفیت انتخابات و نتایج آن اثرگذار باشد.

پاک‌آیین با بیان این که سکه انتخابات دو رو دارد، افزود: یک روی سکه انتخابات، نقش آفرینی رسانه برای افزایش مشارکت و تحقق انتخابات پرشور و روی دیگر آن، توجه به حدود و مرزبندی‌های قانون به خصوص رعایت حقوق مردم و نامزد‌ها است.

وی توجه توامان به این هر دو را زمینه‌ساز تعامل قوی و شایسته بین نهاد رسانه و نهاد انتخابات خواند و گفت: رسانه‌های رسمی ما تاکنون ده‌ها انتخابات را تجربه کرده و به بلوغ رسیده‌اند؛ برخی مولفه‌های این بلوغ و عقلانیت را می‌توان در پرهیز از شتاب و هیجان‌زدگی در واکنش به رویداد‌ها و مواضع دید.

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات خاطرنشان کرد: نشانه دیگری که بر بلوغ و عقلانیت رسانه‌های رسمی صحه می‌گذارد، پرهیز از جزم‌گرایی و قطعیت در تحلیل‌ها و پیش‌بینی احتمال خطا در برآورد‌ها و محاسبات سیاسی است.

وی ادامه داد: آنچه می‌تواند مکمل این خط تعادلی در رسانه باشد، اولویت‌بخشی به اندیشه‌ها و برنامه‌های کاندیداها، سپس به جریان‌های سیاسی حامی آنان و در آخر به خصوصیات مدیریتی نامزد‌ها است، به طوری که خصیصه‌های فردی، آخرین حلقه از سوژه یابی‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گیرد.

نماینده مدیران مسئول رسانه‌ها در هیئت نظارت بر مطبوعات، تحرک رسانه‌ای در ایام انتخابات را به معنای سیاست‌زدگی مفرط ندانست و اضافه کرد: انتخابات فرصت خوبی است تا همه گروه‌های خبری از اقتصادی و فرهنگی تا اجتماعی و ورزشی هر یک به تناسب موضوع و مخاطب خود بر برنامه نامزد‌ها و مطالبات مردم تمرکز کنند تا اخبار و تحلیل‌های انتخابات از انحصار گروه‌های سیاسی رسانه‌ها خارج شود.

پدرام پاک آیین، حضور سلبریتی‌ها در رسانه را خواسته یا ناخواسته از ظرفیت‌های مخاطب‌یابی دانست و ادامه داد: حضور سلبریتی‌ها باید طبیعی و متوازن باشد؛ چرا که دوران احساسات‌گرایی و اردوکشی سلبریتی‌ها به نفع این یا آن کاندیدای انتخابات گذشته و ممکن است نتیجه عکس دهد؛ به خصوص که مردم در این مقطع از رسانه‌ها انتظار دارند نقشی عقلانی و برنامه‌محور در انتخابات ایفا کنند.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار