دهههای قبل سریالها، محتوای قابل اعتناتری داشتند و عوامل سریالها با انگیزه بیشتری کار میکردند ولی حالا به جز اینکه به غیر از تلویزیون در شبکه خانگی هم سریالسازی رواج دارد، کیفیت کار تعریفی ندارد.
محمدهادی قمیشی، بازیگر با بیان این مطلب به «جوان» گفت: تلویزیون با سیستمی که برای سریالسازی در سالهای اخیر مورد استفاده قرار داده است به لحاظ کمی و کیفی افت زیادی نسبت به گذشته دارد و این مسئله هم در محتوا و هم در مضمون و ساختار و کیفیت سریالها قابل مشاهده است. بازیگر «پریا» و «خوش رکاب» ادامه داد: متأسفانه برخی تهیهکنندگان با همان دستفرمان غلط تلویزیون وارد تولید سریال برای شبکه خانگی شدهاند و این مسئله آسیبهای زیادی به اعتماد مخاطب زده است.
این بازیگر افزود: شاید خیلیها تصور کنند سریالسازی یک صنعت فراگیر است و فارغ از مدیوم باید با همان نگاه کارهای روتین تلویزیون در شبکه خانگی کار کنند ولی اشتباه میکنند، چون مخاطب امروزه همان قدر که به محصولات داخلی اشراف دارد به محصولات روز خارجی هم دسترسی دارد و همین باعث میشود خیلی راحت کیفیت پایین یک کار را درک کند. بازیگر «پس از باران» و «سیمرغ» با اشاره به لزوم استفاده از محتوای مناسب برای سریالها تأکید کرد: در همین تلویزیون برای اینکه سازندگان سریالی ویژه یک ماه خاص آماده کنند، با طرحی ۱۰ قسمتی کار را استارت میزنند بدون آنکه مواد و متریال کافی برای فیلمنامه داشته باشند.
قمیشی خاطرنشان ساخت: اینکه در داستان یک سریال آب میبندند و کیفیت کار را دچار ضعف میکنند، فقط و فقط ناشی از فقدان تعهد است. این بازیگر اظهار داشت: فیلمنامهای را که شاید برای ساخت یک مینیسریال ۱۵-۱۰ قسمتی مناسب باشد نمیتوان برای سریال ۴۰-۳۰ قسمتی به کار برد و نتیجه میشود سریالهایی بیخاصیت که این سالها فراوان دیده شده است.
محمدهادی قمیشی گفت: زمانی بود که تمام تلاش سریالسازان معطوف به تولید بهترین محصول فرهنگی و سرگرمکننده بود تا هم استانداردهای داستانی درنظر گرفته شود و هم استانداردهای ساختاری لحاظ شود و به ندرت بدون نگاه استاندارد در تولید کاری جلوی دوربین نمیرفت ولی حالا برخی سریالسازان بدون اندیشیدن به کیفیت فقط به دنبال این هستند که در کمترین زمان، کار را به انتها برسانند.