کد خبر: 1053452
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عملکرد گمرک در عدم ترخیص کامیون‌های دست‌دوم گفت: ایران‌خودرو دیزل و ماموت قرارداد‌های تولید کامیون را اجرا نمی‌کنند.
به گزارش تسنیم، صدرالله بمانا مشاور رئیس سازمان راهداری چندی قبل و حدود ۱۳ ماه پس از آغاز ثبت‌نام برای واردات کامیون‌های دست‌دوم اروپایی گفته بود: از تعداد ۲ هزار و ۷۰۵ کامیون تعداد ۲ هزار و ۳۱ دستگاه ثبت سفارش آن‌ها انجام و تعداد ۲۹۱ دستگاه برای ترخیص به گمرکات کشور معرفی شده که از این میان تعداد ۱۸۸ دستگاه ترخیص و تعداد سه دستگاه کامیون تا هفته گذشته شماره‌گذاری شده است. این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تأکید بر نوسازی ناوگان حمل‌ونقل باری و مسافری جاده‌ای کشور گفته است: چند سال است در حال مذاکره و پیگیری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم و منابع خود را نیز به این مهم اختصاص داده‌ایم. محمد اسلامی ادامه داد: بر این اساس برای نوسازی ۵۵ هزار کامیون بالای ۴۰ سال در کشور برنامه مدون داریم و با کارخانجات داخلی قرارداد مبادله کرده‌ایم. اکنون کارخانجات باید توضیح دهند که چرا قرارداد‌های را اجرا نمی‌کنند. وی با یادآوری اینکه قرارداد‌های خرید کامیون نو با ایران خودرو دیزل و هم با ماموت امضا شده است، گفت: براساس این قرارداد‌ها حدود ۸۰ درصد قیمت این کامیون‌ها تسهیلات است و ۲۰ درصد به علاوه یک کامیون فرسوده را باید متقاضی فراهم کند. وی با اعلام اینکه متوسط سن اتوبوس حدود ۱۱ سال است، اما معدل سن مینی‌بوس‌های کشور ۲۴ سال است که نشان از فرسودگی بالای این ناوگان دارد، افزود: متوسط سن سواری روی مرز مجاز است. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قانون واردات کامیون‌های دست دوم سه سال ساخت، تصریح کرد: امیدوار هستیم که دستگاه‌های مربوطه اجازه دهند ترخیص هزار و ۵۰۰ کامیونی که یک‌سال است در گمرک هستند، بیش از این به تأخیر نیفتد و مردم طبق اختیار قانونی که به قانون‌گذار اعطا کرده بتوانند این کامیون‌ها را ترخیص و از آن‌ها استفاده کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار