کد خبر: 1059228
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
گزارش «جوان» از تولید بازی رایانه‌ای به همت سازمان فضای مجازی بسیج
دومین فصل از مجموعه بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» با عنوان «فصل قیام» به همت سازمان فضای مجازی بسیج، تولید و در روز‌های آینده رونمایی خواهد شد.

سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: دومین فصل از مجموعه بازی رایانه‌ای «سفیر عشق» با عنوان «فصل قیام» به همت سازمان فضای مجازی بسیج، تولید و در روز‌های آینده رونمایی خواهد شد. «جوان» در این گزارش به بررسی این بازی پرداخته است. دی‌ماه سال ۱۳۹۹، از اولین بخش از بازی رایانه‌ای با عنوان «سفیر عشق» رونمایی شد. این بازی که از سوی مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی تولید شده بود، یک بازی در سبک سوم شخص بود که داستان فردی ایرانی به نام «مهران» را روایت می‌کرد که پس از رکاب زدن در لشکر امام حسن (ع)، اکنون به یاری مسلم‌بن‌عقیل شتافته است. ایده اولیه ساخت «سفیر عشق» از سال ۱۳۹۳ توسط عماد رحمانی مطرح و تولید آن از سال ۱۳۹۷ با همراهی و مشارکت مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) آغاز شد. اکنون تیمی که رحمانی تشکیل داده بود به تهیه کنندگی مهدی جعفری، بخش دوم از این بازی را آماده رونمایی کرده است.

بازی فصل قیام دومین نسخه از سه‌گانه سفیر عشق محسوب می‌شود که روایت مختار ثقفی را از سلول‌های ابن زیاد تا سفر به مکه و آغاز قیام و پیروزی آن را روایت می‌کند. این اثر نیز در سبک اکشن سوم شخص شمشیری تولید شده و دارای ۱۲ مرحله و بیش از چهار ساعت گیم پلی است. فصل قیام با محوریت کاراکتر مختار ثقفی دارای ۴۵ دقیقه روایت سینمایی است و نسبت به بازی «سفیر عشق: روز واقعه» که نخستین محصول این تریلوژی محسوب می‌شود، پیشرفت‌های متعدد در زمینه بهینه سازی، کیفیت گرافیکی و گیم پلی داشته است.
روایت قیام مختار
فصل قیام روایتگر داستان سفر قهرمانی مختار ثقفی است که از زندان ابن زیاد آغاز شده و تا امارت کوفه در قامت رهبری بزرگ‌ترین قیام خونخواهی سیدالشهدا (ع) ادامه پیدا می‌کند.
داستان زندگی مختار ثقفی و قیام او که در قالب سریال «مختارنامه» نیز به تصویر درآمده است، یکی از مهم‌ترین روایت‌های حماسی- دینی پس از قیام عاشوراست که از نظر تاریخی از جایگاه ویژه برخوردار است.
فصل قیام پس از بازی سفیر عشق: روز واقعه جدی‌ترین بازی مذهبی – تاریخی در کشورمان است که با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی بازینامه آن تدوین گردیده است، این اثر تلاش دارد در یک روایت تعاملی مخاطبان گسترده بازی‌های رایانه‌ای را با فضای تاریخ اسلام از یک منظر جذاب و تأثیرگذار آشنا سازد. دید بازی سوم شخص و سبک آن اکشن شمشیری (Hack And Slash) است. همچنین گیمر در این بازی سیر رخداد‌های تاریخی را از منظر شخصیت مختار پی می‌گیرد و در روند بیان بخش‌هایی از زندگی ایشان به واگویی تابستان گرم کوفه سال ۶۱ هجری خواهیم پرداخت و اتفاقات تاریخی از بدو ارتباط مختار و مهران ایرانی، دشمن بنی امیه و آل زبیر، نقش افرادی مانند بن کامل، عبدالله ابن زبیر، محمد حنفیه و ابن زیاد را در یک روند تعاملی درک خواهیم کرد. تقریباً تمام نبرد‌ها با شمشیر انجام می‌گیرد و کاراکتر اصلی (مختار) با سه سلاح سرد شمشیر، شمشیر و سپر و دو شمشیر به مبارزه با دشمنان می‌پردازد.
با توجه به داستان بازی که روایتگر چگونگی شکل‌گیری قیام مختار ثقفی و در قالب چند گذشته نمایی به حوادث پیش از کربلا و حین آن است و از سال‌های ۶۱ هجری الی ۶۷ هجری در بازه روایی داستان جای می‌گیرد، هر چند تمرکز روایی داستان بر چگونگی شکل‌گیری قیام مختار تا موفقیت آن و رسیدن به امارت کوفه است. بدین ترتیب روایت محیطی این اثر فاخر اسلامی در بخش‌های متعدد نظیر شهر کوفه، طائف، مکه، منازل بزرگان شهر نظیر مختار، کیسان ابوعمره، دارالعماره و مخفیگاه‌های دشمنان رخ می‌دهد.
روایت داستان بازی فصل انتقام (روایت قیام مختار ثقفی) در قالب تعامل با بیش از ۱۵ کاراکتر شناخته شده تاریخی و بالغ بر ۲۵ کاراکتر مهاجم شکل می‌گیرد که هر یک علاوه بر پیشبرد داستان بازی نقش و شخصیت منحصر به فردی را ایفا می‌نمایند. دیالوگ‌های این کاراکتر‌ها به صورت انتخابی و هدفمند است و گیمر می‌تواند با دقت در دیالوگ‌های برقرار شده بین کاراکتر اصلی و کاراکتر‌های در تعامل مسیر داستان را طی کند و گره‌گشایی نهایی را انجام دهد. علاوه بر روند روایی بازی، در گیم پلی آن نیز اکشن‌های هدفمند و مأموریت‌های مشخصی در نظر گرفته شده است که بازیکن را در موقعیت‌های منحصربه‌فردی قرار می‌دهد تا علاوه بر لذت بردن از یک بازی رایانه‌ای با اتفاقات آن برهه حساس به شکلی تعاملی آشنا گردد.
موسیقی در سبک اکشن شمشیرزنی یکی از عناصر حیاتی است. با توجه به فضای پویا و سه‌بعدی که موقعیت‌های متفاوتی برای بازیکن ایجاد می‌کند، جهت القای ریتم، تغییر موقعیت و برانگیختن احساسات متنوع در مخاطب موسیقی یکی از اصلی‌ترین عناصر محسوب می‌گردد. با توجه به این مهم در بازی فصل قیام بیش از ۴۰ دقیقه موسیقی اختصاصی تهیه شده است.
بازی‌های روایت‌محور سال‌ها در کشور ما با توجه به حجم بسیار زیاد متن‌ها و گفتگو‌های داخل بازی و مهم بودن درک متن‌ها با اقبال کمتری رو به رو بودند، زیرا تعداد افراد مسلط به زبان انگلیسی حجم بسیار کمتری از مجموع گیمر‌ها را شامل می‌شود، اما با گسترش فناوری تولید بازی‌های رایانه‌ای در کشور عزیزمان، این مشکل برطرف شده و بر اقبال مخاطبان به عناوین دارای محتوا و قصه‌محور روز‌به‌روز افزوده می‌شود، در «بازی مختار: فصل قیام» علاوه بر تکیه بر این نکته مثبت تلاش شده است همکاری با اساتید دوبله کشور حس بسیار برجسته‌ای برای مخاطبان ایجاد کند.
ایـن بـازی ایرانـی، قــرار است به زودی رونمـایـی شـود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
1
مطالبات حزب‌الله

یک سئوال از مجموعه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران:
در زمینه ساخت فیلم، فیلم کوتاه، انیمیشن، برنامه‌های خاص کودکان و..... چه اقداماتی را صورت داده اند⁉️
این تکرار مکررات برنامه‌های کودکان، پخش فیلم های خارجی آنچنانی، حکایت از چه دارد؟
پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی نباید در این زمینه فکری اساسی بردارد؟!!!

امیدواریم یکی پیدا بشه و پاسخ قانع کننده ای به ما بدهد......
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
0
مطالبات حزب‌الله

یک سئوال از هنرمندان کشور:
آیا هنرمندان ما در زمینه ساخت فیلم, انیمیشن، برنامه‌های خاص کودکان، و.....چه اقداماتی را انجام داده اند؟
مگر معتقد نیستیم که تحول در جامعه توسط کودکان که نسل آینده هستند، اتفاق می‌افتد؟
پس در این زمینه چه اقداماتی را صورت داده ایم؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار