کد خبر: 1088752
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری:
از مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری فقط یک فیلم کوتاه دیده‌ایم که یک کارمند مرکز گزارشی از موضوعات شکایت مردم را که به مرکز رسیده، به رئیس‌جمهور سیدابراهیم رئیسی ارائه می‌کند و رئیس‌جمهور از او می‌پرسد: «ناهار خوردی؟» این عبارت که به لطف مخالفان دولت با توضیحات کذایی منتشر شد و القا کرد که فردی از مشکلات خود می‌گوید و رئیس‌جمهور به جای بررسی مشکلات او، از ناهارش می‌پرسد، خیلی دست به دست شد و تکیه کلام ناهار خوردی را بین مردم جا انداخت.

اما مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به لطف مشی مردمی سیدابراهیم رئیسی و باور او به ولی‌نعمت بودن مردم، کار‌های بسیاری دارد؛ کار‌هایی که بخشی از آن‌ها را روز گذشته، رئیس این مرکز برای خبرنگاران تشریح کرد. بررسی عملکرد مدیران و برکناری مدیران متخلف که بانیان وضع موجود بوده‌اند، دریافت و ارائه گزارش مطالبات و تجمعات مردم به رئیس‌جمهور، بخشی از اقدامات این مرکز است.
حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری روز گذشته در نشست خبری که در خبرگزاری ایرنا برگزار شد، ابتدا یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه مرحوم طالب‌زاده و شهید شیرین ابوعاقله را گرامی داشت و سپس با اشاره به موضوع جهاد تبیین که رهبری فرمودند و نیز تأکید رئیس‌جمهور بر اطلاع‌رسانی دقیق گفت: در حال حاضر با پاسخگویی می‌توان فضای بانشاط در جامعه را ایجاد و فضای اعتماد از بین رفته را اعتمادسازی کرد.
وی گفت: مجموعه‌ای که بنده مسئولیت دارم اسم مبارک مردم بر تارک آن نقش بسته است و منظور ما از مردم از هر رنگ و نژاد و طیف است و هر کس که دغدغه کشور را دارد و برای اعتلای آن خدمت می‌کند، برای ما ارزشمند است و این‌ها پایه‌گذاران انقلاب هستند.
۱۳۰مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار برکنار شدند
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه در این ۱۰ماه، ۴۰۱مدیر از مدیران دستگاه‌ها ارزیابی شده‌اند، گفت: ۱۹۰مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام شده است و در نتیجه آن ۱۳۰مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار خود برکنار شدند که این نشان‌دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات است.
صالحی با بیان اینکه نماینده تام‌الاختیار ۳۰ تا ۳۴ وزارتخانه و نهاد برای رفع مشکلات و با نگاه حمایتی از مردم در اداره کل مربوط در استان‌ها مستقر می‌شوند، اظهار داشت: ۳۸هزار مراجعات مردمی و دیدار چهره به چهره انجام و همه این دیدار‌ها در سامانه سامد ثبت می‌شود.
وی افزود: روزانه ۴ تا ۵هزار مراجعه مردمی در مرکز داریم و این خدمت‌ها با نگاه حل مسئله است. ۹۴۴هزار و ۴۲۵ درخواست مردمی در سامانه سامد ثبت شده که ۸۲درصد نتیجه ارجاعات ما به نهاد‌ها بوده است.
حجم درخواست‌ها در ابتدای کار دولت ۱۹برابر دولت‌های قبل بود
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۷۷هزار و ۷۵۶درخواست چهره به چهره مردم هم در دیدار‌های استانی انجام شده است.
صالحی با بیان اینکه حجم درخواست‌ها و مطالبات مردم در ابتدای تشکیل دولت ١٩برابر دولت‌های قبل بود، خاطرنشان کرد: این نگاه همراه با اعتماد و امید مردم به دولت را نشان می‌دهد. مدیران در خط مقدم مراجعات مردمی هستند و همه آن‌ها موظفند در سفر‌های استانی حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند.
واهمه‌ای از عذرخواهی نداریم
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت مردم در دولت مردمی گفت: واهمه‌ای از عذرخواهی از مردم نداریم و خود را بدهکار مردم و آنان را مطالبه‌گر می‌دانیم.
صالحی درباره امکان ثبت‌نام مجدد جاماندگان از دریافت یارانه اظهار داشت: در بحث جاماندگان از یارانه، راه‌اندازی سامانه آن بسیار نزدیک است و هم و غم همه مسئولان رفع این دغدغه مردم است. زمان دقیق راه‌اندازی این سامانه را دوستان مسئول اعلام می‌کنند.
پاسخگویی به ۳۰ تا ۶۰هزار موضوع مربوط به وزارت کار
وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۶۰هزار موضوع مربوط به وزارت کار را در حال پاسخگویی هستیم، عنوان کرد: ۱۲۰نفر در سامانه به صورت شبانه‌روزی در حال پاسخگویی هستند. در مورد مردمی‌سازی یارانه‌ها تلاش داریم جهاد تبیین انجام شود و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اطمینان خاطر دست پیدا کند. مهم‌ترین درخواست‌ها و مطالبات مردم در سامانه از وزارت کار، اعتراض به نحوه دهک‌بندی و اعتراض به عدم دریافت یارانه جدید است. صالحی با بیان اینکه مردم پیگیر هستند بدانند از چه طریق می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت‌نام کنند و همچنین ثبت‌نام جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود، عنوان کرد: سامانه پاسخگویی ۶۳۶۹، سایت وزارت رفاه و شماره تلفن همراه ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ راه‌های ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
از ظرفیت مردم باید برای اطلاع‌رسانی استفاده شود
وی با بیان اینکه این حجم از تماس‌ها در راستای تبیین سیاست‌های دولت در مردمی‌سازی یارانه است، افزود: به همکاران خود نقدی دارم و اینکه در این مورد باید اطلاع‌رسانی و تبیین را مقدم بر اقدام می‌دانستند. اطلاع‌رسانی باید قوی‌تر باشد تا رسانه‌های دشمن موج‌سواری نکنند. اطلاع‌رسانی باید در صدر اهمیت باشد و حتی از ظرفیت خود مردم هم باید برای اطلاع‌رسانی بیشتر استفاده شود.
مطالبات مردم در تجمعات اعتراضی
در بالاترین سطح پیگیری می‌شود
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره برخی تجمعات مردمی در خیابان پاستور گفت: روزانه تجمعاتی در پاستور انجام می‌شود که نسبت به اوایل بسیار کم شده است. بسیاری از اعتراضات مربوط به دستگاه قضایی است و مرکز ارتباطات مردمی معترضان را به آنجا ارجاع می‌دهد.
صالحی خاطرنشان کرد: مواردی که به دستگاه‌های دولتی مربوط باشد، همان روز در بالاترین مقام آن اداره کل دیدار و ملاقات انجام می‌شود و حتی نتیجه بسیاری از این موارد هم در همان روز اعلام و نتیجه مطالبات مردمی در پاستور در نهایت تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود.
رئیس‌جمهور در کنار مردم شنونده مطالبات آنهاست
وی در پاسخ به این سؤال که آیا درخواست‌های مردمی در این ایام توزیع عادلانه یارانه نسبت به قبل بیشتر شده است، گفت: تماس‌ها نسبت به قبل بیشتر شده است و قابل مقایسه نیست، البته مردم حق مطالبه‌گری دارند و وظیفه ما هم پاسخگویی است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه روزانه ۳۰هزار نفر درخواست دارند، ادامه داد: رئیس‌جمهور سعی کرد بین مردم، با مردم، در کنار مردم و شنونده مطالبات مردم باشد و بر این اساس، دستورات صادر می‌کند. مطالبات مردم از طریق واسطه‌ها به گوش رئیس‌جمهور نمی‌رسد. دستور روز گذشته رئیس‌جمهور در مورد پرداخت یارانه به معترضان عدم‌دریافت آن، به دلیل ارتباط مستقیم ایشان با مردم است.
هر جا تجمعی باشد از آن مطلعیم و به رئیس‌جمهور گزارش می‌دهیم
وی درباره اعتراضات اخیر در مناطق جنوبی کشور و اینکه آیا مرکز ارتباطات مردمی گزارشی دارد، گفت: مطالبه‌گری، حق مردم است. مردم قطعاً گاهی اعتراض تند، گاهی اعتراض به نوع اقدام و گاهی اعتراض به خود اقدام دارند، هر جا تجمعی باشد، باخبر و مطلعیم و به رئیس‌جمهور گزارش می‌دهیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: در این دولت از تجمعات هراسی نیست، باید به مردم پاسخ دهیم و مردم هم می‌دانند که دولت مطالبات آنان را پیگیری می‌کند.
صالحی گفت: دشمنان انقلاب و نظام و آنان که نمی‌خواهند مردم ایران در آرامش باشند، از این تجمعات سوءاستفاده می‌کنند، البته مردم از همه این‌ها مطلعند و مدیریت می‌کنند.
وی در پایان نشست خبری از رسانه‌ها خواست اقدامات شبانه‌روزی دولت در بحث توزیع عادلانه یارانه و ایجاد فضای اعتماد در مردم را اطلاع‌رسانی کنند و ادامه داد: رسانه‌ها همچنین باید نسبت به سفر‌های استانی و مرکز ارتباطات مردمی مطالبه‌گری داشته باشند تا دولت و دستگاه‌های اجرایی بتوانند به درستی کار کنند و در مسیر خود موفق پیش بروند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار