مرمت کار این اثر تاریخی به توضیحی در خصوص هنر لایه چینی پرداخت و گفت: در این روش خاک سرخ خیسانده شده در آب با صمغ عربی یا کتیرا یا شیره گیاهانی چون خرما و انگور ترکیب می شود تا خمیری، مانند عسل بهدست آید و سپس هنرمند این ماده را با قلم مو بر روی نقش از پیش طراحی شده، انتقال داده و بارها گِل را بر رویهم و بر روی طرح میگذارد تا به حجم دلخواه برسد و پس از خشک شدن با ورقه طلا و رزینی مثل روغنکمان آراسته میشود.
حسین قرقانی قاب آیینههای رنگ روغنی که تمام سطوح داخلی و خارجی این قابها نقاشی و حواشی آن تذهیب شده است، قابهای خاتم و قابهای منبت را از جمله قابهای تزیینی آیینههای تاریخی عنوان کرد و افزود: لایه چینی شیوه ای در تزیین آیینهها است که در دوره قاجار رواج بیشتری پیدا کرد.
وی تصریح کرد: این هنر زیر مجموعه هنرهای سنتی وابسته به معماری است که دارای قدمتی دیرینه در ایران بوده و اولین نشانههای آن را میتوان بر روی کاشی های ایلخانی مشاهده کرد که نمونه بارز آن در کاشی های زرینفام بقعه امامزادگان درب امام اصفهان چشم نوازی میکند.
این مرمت کار همچنین به آسیب های وارده به این اثر به دلیل نوسانات دما و رطوبت و دیگر عوامل محیطی اشاره کرد که طی مراحل مختلف آسیبزدایی و مرمت شده است.