کد خبر: 1119848
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: مستمری‌بگیران این سازمان در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با وضعیت فعلی در میزان دریافتی باید به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و یا با سامانه مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی تماس بگیرند.

سازمان تامین اجتماعی اکنون ۴۵ میلیون و ۶۳ هزار و ۲۸۳ نفر از جمعیت کل کشور (بیش از ۵۳ درصد) را تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی قرار داده است.

اصلی‌ترین سازمان بیمه‌گر در ایران که مطابق با آخرین آمارها ۴ میلیون و ۷۶ هزار و ۷۰۰ نفر را به‌عنوان مستمری‌بگیر اصلی و ۳ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۴۹ نفر را در قالب مستمری‌بگیر تبعی تحت حمایت داشته و در مجموع ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۴۴۹ نفر جزو مستمری‌بگیران خانواده بزرگ تامین اجتماعی محسوب می‌شوند.

جمعیتی که با پرداخت حق بیمه در دوران اشتغال، کسب سابقه لازم و سن مقرر در قوانین مربوطه می‌توانند در دوران بازنشستگی هم از مزایای معین در قانون این سازمان برخوردار شده و مستمری دریافت کنند.

سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی درباره جزئیات دریافت این مستمری و چگونگی پیگیری رفع مغایرت‌ها در مبالغ دریافتی به خبرنگار ایرنا گفت: متقاضیان برای دریافت گواهی حقوق از سامانه خدمات غیرحضوری با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی https://es.tamin.ir و ورود به منوی درخواست گواهی و زیرمنوی صدور گواهی حقوق مستمری‌بگیران می‌توانند گواهی حقوق خود را برمبنای آخرین دریافتی صادر و پاسخ مربوطه را برای ارگان‌های مختلف ارسال کنند.

مجتبی طهماسبی آشتیانی تصریح کرد: متقاضیان با استفاده از این خدمت می‌توانند گواهی حقوق خود را برای کلیه سازمان‌ها اعم از شعب بانک‌ها و دادگاه‌ها نیز صادر کنند. همچنین در صورتی که سازمان مدنظر در لیست پیش‌فرض قرار نداشته باشد متقاضی باید از بخش «نامشخص» نام آن را اضافه کند.

این مسئول همچنین در پاسخ به این پرسش که «پاسخ گواهی چگونه به مراجع مربوطه ارسال می‌شود» گفت: مرجع درخواست‌کننده گواهی با دریافت کد ملی و رمز ارسالی به شماره همراه می‌تواند با ورود به بخش «پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی» برگه گواهی حقوق شمار را دریافت کرده و در صورت لزوم نیز آن را چاپ کند.

طهماسبی آشتیانی ادامه داد: اصالت این سند از طریق پنل مخصوص دستگاه‌های دولتی و مرجع استعلامات رسمی (که در صفحه اول سامانه خدمات غیرحضوری قابل انجام است) مشخص شده و بنابراین نیاز به مهر کردن برگه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی نیز نخواهد بود.

وی تاکید کرد: در صورت وجود مغایرت گواهی حقوق با وضعیت فعلی نیز باید به شعبه تأمین اجتماعی مراجعه یا با شماره ۱۴۲۰ (سامانه مرکز ارتباطات مردمی تامین اجتماعی) تماس گرفته شود.

مغایرت گواهی حقوق با میزان دریافتی مستمری چگونه قابل پیگیری است؟

این مسئول ادامه داد: مستمری‌بگیران تامین اجتماعی همچنین با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان و ورود به بخش حکم مستمری‌بگیران و زیرمنوی مشاهده حکم مستمری‌بگیران می‌توانند حکم افزایش سالیانه خود را در سال‌های مختلف را هم مشاهده و چاپ کنند.

طهماسبی آشتیانی یادآور شد: در صورت وجود ۲ شماره مستمری نیز مستمری‌بگیران (بیمه‌شدگان تامین اجتماعی) باید احکامی جداگانه برای هر یک از شماره‌ها دریافت کنند؛ در حقیقت با انتخاب هر شماره مستمری، یک حکم جداگانه‌ صادر شده و حکم نیز قابل مشاهده است.

به گفته سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین‌ اجتماعی اما حکم برقراری اولیه مستمری از طریق این سامانه برای بیمه‌شدگان قابل مشاهده نخواهد بود.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار