کد خبر: 643372
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
استاد حوزه و دانشگاه گفت : توجه نکردن به فرهنگ اسلامی در جامعه امروز ، سبب افزایش آمار طلاق شده است.

 حجت الاسلام علی اکبر صالح نژاد  در جمع بسیجیان و خانوداه معظم شهدا در شاهرود افزود : مادر حضرت عباس (ع) دارای ویژگی های مختلف رفتاری و اخلاقی است که ایشان را متمایز و ممتاز کرده است و به عنوان الگویی شایسته برای مادران و دختران جامعه ماست.

صالح نژاد با بیان اینکه تاکید اسلام بر برگزیدن همسری شایسته و صالح است، گفت : اسلام یک هزار و چهارصد سال پیش ژن و ژنیتیک و وراثت را بیان کرده و پیامبر تاکید داشتند که از خانواده شایسته همسر اختیار کنید که ژن آن در فرزندان موثر است.

وی بیان کرد : ام البنین اینگونه همسر امیرالمومنین شد و در همان ابتدا از امام خواست او را فاطمه صدا نزند و ام البنین که کنیه ایشان هست را صدا کنند تا فرزندان حضرت زهرا (س) به یاد مادرشان و سختی های او نیافتند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ادب و احترام و معرفت و بینش حضرت ام البنین بسیار بالا بود، اظهار کرد : در زمانی که حتی شیعیان به مقام امامت ایشان اعتقاد عمیق نداشتند ،ام البنین ایشان را امام و مولا می دانست و حضرت ابوالفضل (ع) و فرزندان دیگر خود را غلام و بنده ایشان برمی شمرد.

وی با تاکید بر الگوبرداری از ام البنین برای تربیت فرزندان صالح افزود : دامن مادر پرورشگاه دختران و پسران است و باید مادران دقت لازم را در تربیت این گلهای بهشتی داشته باشند.

صالح نژاد گفت : مشکلات بسیاری که ما امروز با آن روبه رو هستیم به خاطر توجه نکردن به تربیت و پرورش فرزندان اسلامی و با ادبیات و بینش و معرفت الهی است.

وی با بیان اینکه ایران چهارمین کشور از نظر طلاق در جهان است، بیان کرد : علت این موضوع توجه نکردن به فرهنگ اسلامی و گرایش به فرهنگ منحط غربی و فاصله گرفتن از فرهنگ ناب اسلام است که تاکید بر خانه و خانواده و استحکام بنیان آن دارد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر