کد خبر: 648270
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
این روزها تبلیغات گسترده برای ترغیب مردم به منظور شرکت در مسابقات و وعده برنده شدن آنها، بسیار زیاد شده به خصوص با اعلام جوایز شگفت‌انگیزی چون کمک‌هزینه سفر به دور دنیا، امکان خرید منزل مسکونی، برنده خودرو، سکه و ...؛

 

 

 

این روزها تبلیغات گسترده برای ترغیب مردم به منظور شرکت در مسابقات و وعده برنده شدن آنها، بسیار زیاد شده به خصوص با اعلام جوایز شگفت‌انگیزی چون کمک‌هزینه سفر به دور دنیا، امکان خرید منزل مسکونی، برنده خودرو، سکه و ...؛

بارها و بارها از راه‌های متعدد تشویق مردم به شرکت در مسابقات وسوسه‌انگیز را شاهد بوده و هستیم که البته در برخی از موارد نیز احتمال برنده ‌شدن و بردن جوایز وجود دارد.

با این وجود گاهی اوقات نیز سو‌ء استفاده‌هایی در پشت این جریانات، مردم را دچار مشکلاتی کرده است.

***

با اعلام برنده شدن تعداد معدودی از افراد در برخی از مسابقات، حرف و حدیث‌های فراوانی در رابطه با اینکه شانس و اقبال آنها بیشتر بوده و دیگر افراد نیز این شانس را دارند، را به همراه داشته که تداوم این نوع تفکر دردسرساز خواهد شد.

گاهی اوقات کارخانه‌های تولید مواد غذایی برای فروش کالاهای خود و یا شرکت‌ها برای ترغیب مردم به استفاده از محصولات خود به برگزاری چنین مسابقاتی اقدام می‌کنند که البته باید هشدار داد برای شرکت در این گونه مسابقات، کسب اطلاعات در راستای صحت گفتار آنها لازم و ضروری است.

متأسفانه شبکه‌های ماهواره‌ای نیز با برگزاری چنین مسابقاتی، به دنبال سوء استفاده از مردم هستند که باید اين موضوع را نيز مد نظر قرار داد.

*50 ميليون براي جايزه چند هزاري

طی ماه اخیر انتشار خبری در همدان مبنی بر صدور قبوضی با مبلغ 50 میلیونی و 20 میلیون تومانی برای یکی از مشترکین تلفن ثابت، بهت و حیرت زيادي برای مردم ایجاد کرده است.

ماجرا از این قرار است که یکی از هم‌‌استانی‌ها اقدام به شرکت در مسابقه تلفنی ماهواره‌ای کرده و در پایان ماه، با قبضی با مبلغ هنگفت مواجه شده است.

در این راستا برای اطلاع از چگونگی روند کار به سراغ معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات استان همدان رفتیم.

ناصر محمدطاهری به تشریح ماجرای صدور قبض 50 میلیون تومانی برای فرد شرکت‌کننده در مسابقه تلفنی پرداخت و گفت: متأسفانه شبکه‌های ماهواره‌‌ای با سوء استفاده از عدم آگاهی برخی از مشترکین و تطمیع آنها برای برنده‌شدن موجبات نگرانی را ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: آنها با جذب مشترکین به شرکت در مسابقات تلفنی ماهواره‌ای باعث بروز این مشکلات می‌شوند هرچند که احتمال برنده شدن برخی از آنان نیز باشد.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات همدان خاطرنشان کرد: صدور قبوضی با مبلغ بالا برای برخی مشترکین از سوی شرکت مخابرات انجام می‌شود که البته در شکل‌گیری روند اتفاقات، شرکت هیچگونه دخالت و نقشی را نداشته است.وی با اشاره به اینکه شرکت مخابرات هیچ گونه دخالتی در جلوگیری از شرکت افراد در این گونه تماس‌ها ندارد افزود: در صورت نیاز مشترکین، شرکت مخابرات می‌تواند از طریق انسداد صفر بین‌الملل به درخواست مشترکین اقدام کند.

محمدطاهری علت برخی از تماس‌های صورت گرفته با خارج از کشور را عدم آگاهی والدین به شرکت فرزندان در مسابقات دانست و تصریح کرد: والدین می‌توانند با صفربند تلفن‌های خود از عدم ایجاد موارد این چنینی جلوگیری کنند.

وی با هشدار به افراد در شرکت به مسابقات تلفنی خارج از مرزها افزود: با تماس‌های تلفنی افراد با خارج، آنها در برخی مواقع مدت‌ها پشت خط می‌مانند که این وضعیت باعث هزینه هنگفت برای آنان می‌شود.

معاون نگهداری و پشتیبانی شرکت مخابرات همدان در ادامه سخنانش یادآور شد: شرکت مخابرات نیز برای مشترکین تلفن خود مسابقاتی را طی هر ماه در نظر گرفته که البته شرایط شرکت در چنین مسابقاتی با آگاهی و اطلاع بوده‌ است.

چه کسی پاسخگوست؟

از اینکه بروز مشکلات شرکت در مسابقات خارج از مرزها قابل کنترل و رسیدگی نیست بهتر است هموطنان از اقدام به شرکت در  چنین مسابقاتی صرف‌نظر کرده و تجربه دیگران را عبرتی برای خود بدانند.

صحبت‌ با همشهریان نیز اطلاعات جالبی را از نحوه شرکت آنها در مسابقات مختلف در اختیارمان گذاشت که بد نیست بدانید.

خانم رنجبر از شرکت فرزند خود در مسابقه اینترنتی به دور از اطلاع خود خبر داد و گفت: روزی در جلوي درب منزل با بسته‌ای مواجه شدم که فرزندم اقدام به شرکت در مسابقه‌ای از طریق سایت کرده بود.

وی ادامه داد: دخترم ساعتی را برنده شده بود که می‌بایست مبلغی را به ازای خرید با تخفیف برنده‌شدن و نیز حق پست پرداخت می‌کرد که البته بنده این شرایط را نپذیرفتم.

این شهروند گفت: معلوم نیست این تبلیغات صحت داشته باشد به همین دلیل برای فرزندم توضیح دادم که دیگر به سمت چنین تبلیغاتی نرود.

خانم اکبری نیز در اين رابطه گفت: به امید برنده شدن جایزه یک محصول، چندین بار آن محصول را به صورت اینترنتی خریداری کردم، نه تنها برنده نشدم که چند محصول بی‌کیفیت روی دستم ماند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر