کد خبر: 659896
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
محمدحسین توحیدی‌فر:
مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزد از احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان با ظرفیت ۱۵۰ تخت در استان خبر داد.

محمدحسین توحیدی‌فر با بیان اینکه خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می شود گفت: در درمان مستقیم کلیه خدمات برای بیمه شدگان اجباری در درمانگاه ها و مراکز درمانی به صورت صد در صد رایگان صورت می گیرد.

وی افزود: در بخش درمان غیر مستقیم قراردهایی با سایر مراکز درمان استانی منعقد شده است که مطابق با آن بیمه شدگان می توانند از تخفیف 70 درصدی هزینه درمان در معاجلات سرپایی و از تخفیف 90 درصدی در بستری ها استفاده کنند.

توحیدی فر افزود: در بخش درمان غیر مستقیم بیمارستان 256 تختخوابی شهدای کارگر در استان مشغول ارائه خدمت به بیمه شدگان می باشد.

وی با اشاره به ضریب اشغال بیش از 85 درصدی این بیمارستان گفت: در ارزیابی اعتبار بخشی وزارت بهداشت و درمان این بیمارستان موفق به کسب رتبه یک عالی شده است.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزد اظهار داشت: بیمارستان شهدای کارگر به عنوان دومین بیمارستان کشور موفق به کسب گواهی نامه ISO شده است و امیدواریم با پیگیری ها شاهد کسب این گواهی توسط سایر مراکز درمانی استان باشیم.

توحیدی فر افزود: در بخش درمانگاه ها نیز در سطح شهر یزد 2 درمانگاه و یک کلینیک داندانپزشکی و در همه شهرستان ها به جز هرات و مروست یک درمانگاه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته بیش از سه میلیون بار مراجعه به مراکز درمانی ملکی در سطح استان یزد صورت گرفته است و بیش از 25 هزار بستری در بیمارستان شهدای کارگر یزد انجام شده که با این امکانات توانسته‌ایم بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان و بیماران غیربومی را پاسخگو باشیم.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در بخش درمان غیر مستقیم تا قبل از شروع کار دولت و تدبیر امید نزدیک به 9 ماه بدهی به طرف های قرار داد وجود داشت گفت: خوشبختانه در دولت جدید به این مهم توجه ویژه ای صورت گرفت و درخرداد ماه کل بدهی های سال گذشته تسویه شد و حتی بدهی داروخانه‌ها نیز تا پایان فروردین ماه پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مجموع این بدهی ها در شهرستان یزد مبلغی نزدیک به 20 میلیارد تومان بوده است.

توحیدی فر با اشاره به کنگ زنی بیمارستان 400 تختخوابی حضرت ابوالفضل (ع) در سال گذشه در استان گفت: کل ظرفیت تختخواب مورد نیاز استان با توجه به میزان جمعیت و بیمه شده 400 نفر است که به دلیل وجود 250 تخت در بیمارستان شهدای کارگر ساخت این بیمارستان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل کمبود تخت در استان روبور نیستیم اظهار داشت: در حال حاضر حدود 30 درصد از بیماران مراکز درمان استان را افراد غیر بومی از استان های جنوبی کشور تشکیل می دهند.

توحید فر افزود: از سوی دیگر با توجه به اجرای طرح جامع سلامت در کشور مراجعه بیماران از شهرستان ها به مراکز استان کاهش یافته است که این موضوع نیز دلیلی برای عدم ساخت بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) در مرکز استان است.

وی اضافه کرد: با پیگیر های صورت گرفته بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) با 150 تخت خواب به عنوان مرکز فوق تخصصی سرطان در استان به بهره برداری می رسد.

مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان یزدگفت: ساخت این بیمارستان به گونه ای طراحی شده است که با 150 تخت خواب شروع شود ام امکان گسترش آن به راحتی امکان پذیر باشد.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بیمارستان فوق تخصصی سرطان استان سه تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.

توحیدی فر با اشاره به پایین بودن تعرفه های پزشکان در مراکز درمانی تامین اجتماعی ابراز امیدواری کرد: با اصلاح تعرفه ها و واقعی شدن آنها در مراکز ملکی شاهد افزایش انگیزه در بین پزشکان استان جهت خدمت در این مراکز باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر