کد خبر: 703037
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
با حضور حجت الاسلام تقوی انجام شد؛
نخستین نشست همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمع کثیری از طیف های مختلف اصولگرایان استان و نیروهای گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

نخستین نشست همگرایی اصولگرایان استان کرمانشاه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و جمع کثیری از طیف های مختلف اصولگرایان استان و نیروهای گفتمان انقلاب اسلامی و ولایت در دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه برگزار شد.

 رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور در این نشست در سخنان مفصلی گفت:  ایام الله دهه فجر یک تاریخ ویژه در عصر معاصر انقلاب است که باید به گذشته برگشت و آنچه که بر کشور گذشته است را برای نسل جوان مرور کنیم. می بایست شعارها، خواستگاه ها، دستاوردها و آسیب های این انقلاب را بشناسیم و تجزیه و تحلیل کنیم تا اثرگذاری های بین المللی آن را درک کنیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان کشور گفت: مروجین فرهنگی، شبکه های اجتماعی و مجازی و اساتید حوزه و دانشگاه باید تلاش کنند تا مفاهیم عمیق انقلاب اسلامی و زیبایی های آن را به گوش و چشم نسل جدید و البته جوانان عالم برسانند.

تقوی افزود: جلسه شورای همگرایی اصولگرایان به دنبال حرکتی است که بیش از یک سال است آغاز شده و این جلسه بیست و سومین گرد همایی آن در استانهاست. مصمم هستیم نیروهای ولایی و علاقه مندان به انقلاب اسلامی و مومنینی که دل در گرو انقلاب دارند را گرد هم جمع کنیم تا از پراکندگی و نفاق جلوگیری کنیم که آفت همه اجتماع هاست.

وی این اقدام ها را به صلاح جامعه و در راستای پاسداری از خون شهدا عنوان کرد.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به نزدیک شدن تفکر نیروهای گفتمان ولایت به یکدیگر ادامه داد: این موج رفته رفته اوج می گیرد و آثار فراوانی خواهد داشت. هر جمعیت و ملتی که تصمیم گرفتند اثرگذار باشند باید مقدمات آن را فراهم کنند چراکه اثرگذاری در جامعه نیازمند همگرایی های فردی و اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: حساسیت های دنیا روی ایران به دلیل همین وحدت کلمه و همگرایی هاست و رئیس جمهور آمریکا را مجبور می کند تا برای رابطه با ایران و استفاده از ظرفیت ملت ما در اثرگذاری های جهانی به رهبر معظم انقلاب نامه بنویسد.

وی یکی از مهمترین دلایل رسوخ و نفوذ اسلام به کشورهای دنیا را الگوی نظام موفق جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ارزیابی کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه به توطئه های گوناگون علیه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ایران در این مسیر نقش بازدارندگی مهمی دارد و یکی از اصلی ترین نمونه های آن عدم موفقیت دشمن در سوریه با دلارهای نفتی کشورهای عربی بود چرا که ایران خواست دیگری داشت. در موضوع جنگ های هفت روزه غزه و 33 روزه لبنان هم همین اتفاق افتاد.

گفتمان دولت سازندگی له شدن فقرا زیر چرخ توسعه را می پذیرفت

تقوی با تبیین جریان های سیاسی و اجتماعی بعد از امام (ره)،  اظهار داشت: پس از رحلت امام (ره) در کشور دولت سازندگی روی کار آمد که گفتمانش گفتمان توسعه بود. وزیر اقتصاد وقت اظهار داشت که زیر چرخ توسعه عده زیادی له خواهند شد. هرکس شنا بلد باشد خودش را خواهد رساند و هر کس نتواند غرق می شود. از دل این گفتمان توسعه، کارگزاران برای حضور در فعالیت های سیاسی بیرون آمد.

وی با اشاره به روی کار آمدن دولت اصلاحات پس از دولت سازندگی خاطرنشان کرد: این گفتمان 8 سال در کشور محور همه تحولات و تبلیغات شد که از دل آن جریان های سیاسی تند رو مثل مشارکت به وجود آمد. این در حالی بود که رهبر انقلاب در این دوران با وارد کردن اصطلاحاتی مثل مردم سالاری دینی و بعدها در اواخر دولت اصلاحات با واژه هایی مانند اصولگرایی حرکت شتابنده ای را به وجود آوردند.

اولین منتقدان دولت قبل اصولگراها بودند

تقوی تصریح کرد: پس از این مرحله در انتخابات کار به دست جریان اصولگرا افتاد با گفتمان عدالت. این دوره هم نقاط قوت داشت و هم نقاط ضعف که اولین کسانی هم که به نقاط ضعف متمرکز شدند از جبهه خود اصولگرایی بود. این خلاف عدالت بود که اگر دوستان اصولگرایی ضعفی را می بینند مطرح نکنند و فقط ضعف های رقیب را ببینند. اما سیاه نمایی هایی برنامه ریزی شده بود که به دنبال فراهم کردن بستر برای شکست اصولگرایان می گشت.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تهران ادامه داد: این روزها در شبکه های اجتماعی و روزنامه های زنجیره ای هر روز با یک تیتر هماهنگ بیرون آمده از اتاقهای فکر مشترک تلاش می کنند بگویند جریان اصولگرایی هیچ خدمتی نداشته است. این ها برای رضای خدا نیست و البته شگردهایی است که برخی در عرصه سیاسی از آن بهره می برند و از جانب کسانی است که با اخلاق خداحافظی کردند. اما ما معتقدیم اخلاق با سیاست آمیخته است.

وی افزود: بعد از این دوران دولت یازدهم با گفتمان اعتدال بر سر کار آمد. برای ارزیابی این دولت هنوز زود است که به یک جمع بندی مناسب برسیم. ما برای همه کسانی که به خدمت به مردم می اندیشند رویکرد حمایتی داریم. یک اصولگرا همواره برای رقیبش هم آرزوی موفقیت دارد.

برخی نیروهای اصولگرا در دولت جدید اتاق هم ندارند

تقوی گفت: بعد از انتخابات یازدهم تعدادی از فعالان اصولگرایی با من صحبت کردند که نیروهای اصولگرا در حال حذف شدند هستند و حتی کارمندانی که رسمی بودند و امکان اخراج آنها نبود آنها را بی اتاق و صندلی می گذارند تا نتوانند به درستی کارکنند. آنها در خواست داشتند که این پیام به آیت الله مهدوی کنی برسد تا به میدان بیاید و پرچم وحدت و وفاق را بلند کند. وقتی به آیت الله کنی این موضوع را گفتند ناراحت شدند و فرمودند که من از برخی اصولگرایان دلخور شدم چرا که با این محاسن سفید از آنها خواستنم که در انتخابات کنار هم باشند اما حتی برخی از آنان 48 ساعت قبل از اخذ آرا تلفن من را هم جواب ندادند و به حرف من نبودند.

وی اظهار داشت: بعد از این بررسی شد تا اصولگرایان را گرد هم آوریم. بعد از امتناع آیت الله مهدوی کنی خودم مسئولیت این کار را پذیرفتم و با همه سران اصولگرایی صحبت کردم. برخی گفتند پس از مدتی خسته می شوید و کنار می گذارید. برخی هم گفتند شما بروید کار کنید اگر موفق شدید ما هم خواهیم آمد. این جلسات شکل گرفت و هم اکنون هم پابرجاست.

تقوی از ورود چهره های موثر اصولگرایی و کمیته های مختلف از جمله کمیته بانوان به این جریان خبر داد.

نیامدیم حزب ایجاد کنیم یا کار حزبی بکنیم

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: من معتقد هستم که هیچگاه نمی توان به خاطر اشتباه چند اصولگرا با اصولگرایی خداحافظی کرد چرا که با دروغ یک مسلمان نمی توان مسلمانی را کنار گذاشت. این اصطلاح را مقام معظم رهبری ایجاد کردند. اصولگرایی یعنی کسانی که معتقدند حکومت بر اساس اندیشه های دینی و اسلامی هدایت شود. شهدای ما برای این کار خون دادند به همین دلیل عنوان همگرایی را انتخاب کردیم و نیامدیم که یک حذب ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه حزب های اصولگرایی کار خود را می کنند این همگرایی شکل می گیرد، از لفظ وحدت استفاده نکردیم که یعنی همه زیر یک چتر بیایند بلکه می گوییم با حفظ سلیقه ها در مسائل کلی کشور هم آرا و همگرا باشند. ما به دنبال همگرایی هستیم این جریانی در متن انقلاب است و هر ولایت مداری که دل در گرو انقلاب و آرمانهایش نهاده است می تواند شرکت کند.

تقوی این امر را حمایت کردن و ترویج ارزش های انقلاب عنوان کرد.

پاسخ های حجت الاسلام تقوی به برخی ابهامات

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برخی می پرسند پشت صحنه اینکار کیست؟ جواب این سول اینکه پشت و روی صحنه مثل هم است، همه چیز شفاف است ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و خود را در برابر هیچ شخصیت سیاسی متعهد نمی دانیم که جوابش را بدهیم. ما آماده ایم که مواضع رهبری و هدایت های ایشان را ترویج کنیم و فصل ها را مبدل به وصل کنیم.

وی ادامه داد: ما می خواهیم اصولگرایانی که ولایت مدار هستند با خود شیفتگی ها خداحافظی کنند، هرجایی که نفسانیت با لعاب ما پیرو رهبر هستیم به میان آمد حاضر نشدیم از منافع خود بگذریم، امان از این من... شعار ما این است که همه با هم نه همه با من. یک اصولگرا باید به این بلوغ سیاسی رسیده باشد که نمی تواند به تنهایی حرکت کند. اگر در این انتخابات اخیر برخی منیت کنار می رفت وضعیت اینگونه نمی شد. باید مصالح نظام را در نظر بگیریم.

تقوی گفت: این اصولگرایان چه کسانی هستند که زیر یک چتر قرار می گیرند؟ آیا به کسانی که اصول یکسان دارند اما زیر یک چتر قرار نمی گیرند می شود گفت اصولگرا؟  باید به خود بیاییم تا به کمک هم اندیشه های موافق ایجاد کنیم. برای ایجاد همین شورای همگرایی با برخی از سران اصولگرایی که صحبت کردم می گفتند، این آقا باشد یا فلانی نباشد تا شرکت کنیم. من گفتم اینجا چیزی تقسیم نمی کنند که این باشد یا آن نباشد. ما با این اندیشه نمی توانیم کشور را اداره کنیم. اگر قرار باشد گزارشی بدهم تنها به جامعه روحانیت تهران و جامعه مدرسین قم اعلام می کنم نه به هیچکس دیگر.

تقوی در پاسخ به برخی ابهامات در خصوص اینکه وی مسئول نهاد مربوط به ائمه جمعه است و آیا با این نشست ها نماز جمعه را در یک جریان سیاسی قرار نداده است گفت: من علاوه بر اینکه مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه هستم، عضو جامعه روحانیت مبارز نیز هستم و از آن جایگاه کارهای دیگری انجام داده ام.اصولگرایی حزب نیست، امام جمعه باید مواضع نظام را بگیرد که ممکن است این موضع با اهداف حزبی هم مشابه باشد این به معنی حزبی شدن تریبون نماز جمعه نیست. برخی پرسیدند آیا این حرکت را برای انتخابات ایجاد کرده اید؟ باید بگویم هرکس در این جلسات حرفی از انتخابات بزند جلوی اورا می گیریم. نشست ما انتخاباتی نیست.

عضو جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال دیگری  که آیا این جریان در مقابل دولت به راه افتاده است؟ گفت: ما به هیچ وجه اپوزیسیون دولت نیستیم. ما مقلد رهبری هستیم و رهبری نیز فرمودند از دولت حمایت کنید. هرجا نقدی باشد مخلصانه می گوییم. هر مسئولی که برای دولت و نظام در مسیر منافع مردم خدمت کند دستش را می فشاریم و به تبعیت از رهبری کمک هم می کنیم، ما معتقدیم اگر دولت موفق شود، موفقیت نظام است. آنهایی که می خواهند جوسازی کنند بدانند که ما با این حرکت کمک به ایجاد یک فضای با نشاط همراه با صمیمیت می کنیم که وحدت ایجاد شود. نمی خواهیم ولایت مداران منزوی شوند. البته خط قرمز هایی هم وجود دارد.

فتنه خط قرمز همیشگی نظام است

تقوی ادامه داد: ما آمریکا را دشمن شماره یک خود می دانیم، اگر دست مخملی خود را دراز می کنند زیر آن چدن است. باید مراقب بود چرا که بسیاری از فتنه ها در دنیا از آمریکا سرچشمه می گیرد. ما هنچنین فتنه را خط قرمز نظام می دانیم، فتنه اختلاف بین دو نفر بر سر آرا نبود. 15 سال روی آن کار شده بود و نیرو تربیت کرده بودند حتی از درون نظام هم نیرو گیری شده بود، افرادی که می گویند فتنه بر سر آرا بود جاهلند. شعارهایی که داده شد، از توهین به ولایت فقیه تا پاره کردن عکس امام و توهین به عاشورا و... اینها هیچکدام انتخاباتی نیست. جالب این است سفرای برخی کشورها در ستادهای انتخاباتی ثانیه به ثانیه اتفاقات را گزارش می دادند و در ماهواره ها پخش می شد.

وی افزود: آنهایی که به خیابان می آمدند تحریک شده بودند. پشت صحنه لایه های بسیار پیچیده ای وجود دارد. لایحه های زیرین محفوظ می ماند و گاهی برای فتنه وسیع تر برنامه ریزی می کند. روزی این سند ها در زمانی که فضا کاملا آماده باشد رو می شود. با تبعیت از رهبر معظم انقلاب و با تفسیری که خودمان از نظام داریم معتقدیم که هر نیرویی که رد پایش در فتنه قرار دارد نباید در پستی قرار گیرد و میراث دار خون شهدا باشد. باید به این مسائل توجه شود.

وی تاکید کرد: فتنه 88 اختلاف دو نفر بر سر آراء نبود، بلکه برنامه‌ای 15 ساله برای براندازی نظام بود و افرادی که فتنه را اختلاف بر سر آراء می‌دانند یا خود را به نفهمی زده‌اند یا واقعاً جاهلند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، افزود: پشت صحنه فتنه همواره محفوظ می‌ماند و برای فتنه دیگری برنامه‌ریزی می‌کند. همه باید مراقب این فتنه های جدید باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد شورای همگرایی نیروهای انقلاب باید از همه هسته ها و گروه ها تشکیل شود و برای آن دبیری مشخص شود، رشد فکری و سیاسی در کرمانشاه وجود دارد. این استان در بین استانهای دیگر شرایط ویژه دارد و مردمی شجاع و غیور در آن زندگی می کنند. بگو مگو ها را کنار گذاشته و شرح صدر داشته باشید، آیا کار سختی است که نیروهای اصولگرا زیر یک چتر باشند تا یک مجموعه با نظاط و قدرتمند و موثر داشته باشیم؟ برای این مسیر راهی جز همگرایی و وفاق نیست.

براساس همین گزارش، آیت الله علماء نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز در سخنانی، با تبریک دهه مبارک فجر، گفت: نیروهای پایبند به گفتمان انقلاب باید به تکلیف خود عمل کنند و با انسجام معنوی حرکت خود را ادامه بدهند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: امام راحل در تمام فراز و نشیب‌ها بر روی کلمه اسلام تأکید داشتند و آنچه امروز انقلاب را با اقتدار نگه داشته همین کلمه اسلام است.

آیت‌الله علما با بیان اینکه قدرت اسلام دشمنان را متوقف کرده تصریح کرد: همه باید حول ارزش‌های اسلامی به خدمت بپردازیم، همانطوری که امام راحل ذوب در اسلام شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تأکید کرد: همه بزرگان مجذوب شخصیت امام شده و این به برکت اسلام است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب‌ها در دنیا یا وابسته به شرق یا غرب بودند گفت: امام موازنه قدرت و سیاست را با تکیه بر اسلام به هم ریخت و قدرت‌های بزرگ در مقابل اسلام به زانو در آمدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ایران به عنوان یک قدرت در خاورمیانه مطرح است، متذکر شد: بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها به برکت انقلاب اسلامی ایران رخ داده و امام و مقام معظم رهبری از تمام شئون انقلاب محافظت کرده‌اند.

علما عمل به تکلیف و حفظ انسجام معنوی برای حرکت در مسیر انقلاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید با معیارهای امام و خط‌دهی مقام معظم رهبری حرکت کنیم و قطعاً حرکت با اخلاص برکت پیدا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر