کد خبر: 724672
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
دادستان اسلامشهر خبرداد:
با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی ، بالغ بر 40 هزار متر مربع از این اراضی از تصرف افراد فرصت طلب رها سازی شد .
بهاره عشقی صابر

امین احمد راجی دادستان  عمومی شهرستان اسلامشهر به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه ،  در  نشستی با خبر نگاران  اظهارکرد: با تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییرکاربری در اراضی کشاورزی  ، بالغ بر 40 هزار متر مربع از  این اراضی  از تصرف افراد فرصت طلب رها سازی شد .  

راجی با بیان این خبر،  تاکید کرد: در طی یکسال گذشته در طی شکایت  اداره آب منطقه شهرستان اسلامشهر ، تعداد74 حلقه  چاه آب غیر مجاز شناسایی و پلمپ گردید ،که با دعوت از مالکین آنها  این چاه توسط خود افراد پر شد .

راجی افزود : در این رابطه 2 دستگاه حفاری که بصورت غیر مجاز در منطقه  فعالیت می کردند ، شناسایی و ضمن بازداشت مالکین آنها   ، دستگاههای مذکور توقیف و روانه پارکینگ شد .

دادستان اسلامشهر  بیان داشت : در زمینه برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز و جلوگیری از تغییر اراضی کشاورزی منطقه ، با همکاری جهاد کشاورزی ، محیط زیست و بخشداریهای  احمد اباد ، چهاردانگه و اسلامشهر بیش از 17 مورد پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت .

وی افزود : پس از رسیدگی به این پرونده ها  ، حکم تخریب و اعاده به وضعیت اولیه  صادر گردید که با اجرای حکم بالغ بر  40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی اسلامشهر ، پاکسازی و به وضعیت اولیه برگشت داده شد .

دادستان اسلامشهر افزود: در طی یکسال گذشته   96 واحد غیر مجاز ذغال گیری شناسایی و تخریب شد ، همچنین در این مدت  بالغ بر  710 مورد تخلف ساختمانی   و ساخت و ساز غیر مجاز رسیدگی و احکام لازم و مربوطه برای آنها صادر گردید .

وی بیان داشت: در سال 93  تعداد 9 فقره قتل در سطح این شهرستان به وقوع پیوست که  قاتلین 7 فقره از این قتلها شناسایی  و دسیتگیر شد ند  و رسیدگی به 2 قتل دیگر دردستور کار مامورین  قرار دارد.

 این مقام مسئول  تصریح کرد : در 3 ماهه نخست سال جاری  در جریان یک  فعالیتهای یک باند سرقت از محموله های  رانندگان تریلی و کامیون ،  یک فقره   قتل رخ داد که  عوامل آن شناسایی  و دستگیر شدند .

 

دستگیری اعضای باند سرقت محموله های خوردهای سنگین

دادستان اسلامشهر در تشریح دستگیری  باند سارقین   محموله های خودروها  بیان داشت : یک باند 7 نفره که در اطراف شهرستان اسلامشهر و شهرستانهای همجوار  ، در مسیر آزادراه تهران – ساوه  اقدام به  سرقت می کردند ، شناسایی و دستگیر شدند .

وی تصریح کرد: این افراد در اماکنی که رانندگان تریلی های حامل بار های ارزشمند  توقف کرده و در حال استراحت بودند و یا به تنهایی در مسیر تردد می کردند ، در یک فرصت مناسب حمله ور شده و با تهدید  راننده  ، خود روی حامل بار را به سرقت  می بردند .

راجی گفت : اعضای این باند که  افراد خلافکار و باسابقه  و ساکن شهرستان بهارستان هستند ، در آخرین سرقت خود  ، و در پی ممانعت راننده 46 ساله یک تریلی حامل بار  پارچه و الیاف  بنام امین سبزواری   ، وی را در منطقه عوارضی رباط کریم   مورد حمله قرار داده  و پس از به قتل رساندن   وی محموله این خودرو را به سرقت بردند  و جسدش را در کنار آزاد راه  رها ساختند .

وی افزود: پس از اطلاع   و شناسایی هویت جسد و انجام تحقیقات  لازم ، سرنخ هایی توسط صاحب محموله  بدست آمد، که در ادامه   با شناسایی و دستگیری مال خر ، عاملین  سرقت  شناسایی و دستگیرشدند .

دادستان اسلامشهر خاطر نشان کرد : به عنوان مدعی العموم  از هیچ گونه ناامنی  و ایجاد خطر برای افراد جامعه توسط عده ای خلاف کار و فرصت طلب   گذشت  نمی کنم و با کسانی که بخواهند به هر نحو هنجارشکنی کنند و نظم و امنیت جامعه را به خطر بیاندازند برخود  قاطع خواهد شد .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر