کد خبر: 727427
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
رييس سازمان جهادكشاورزي مازندران:
رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از صادرات 47 هزار تنی انواع محصولات کشاورزی از گمرکات استان طی سه ماه نخست امسال خبر داد.
سهيل جاني پور
دلاور حیدرپور اظهار داشت : در سه ماه نخست امسال 47 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 63 میلیون و 290 هزار دلار از گمرکات مازندران به کشورهای هدف صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 27.4 درصد از لحاظ وزنی و 22.8 درصد از لحاظ ارزشی رشد داشته است.

وی ادامه داد: در فرآورده های لبنی و سایر محصولات افزایش و در کیوی و گل و گیاه کاهش صادرات داشته ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عدم برقراری تعرفه های ترجیحی با بعضی از کشورهای هدف، ورود رقبای جدید به کشورهای سی آی اس ( CIS ) ، داشتن بازار مناسب در داخل، خروج محصولات صادراتی استان از سایر گمرکات کشور و ورود صادرکنندگان سایر استان های کشور جهت خرید محصولات صادراتی و حمل به استان های خود را از دلایل کاهش صادرات کیوی و گل و گیاه به کشورهای هدف دانست.

حیدرپور تصریح کرد: تنوع و کیفیت بسته بندی مناسب محصولات کشاورزی، افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، بالا بودن کیفیت مطلوب محصولات کشاورزی، وجود مشترکات فرهنگی، تاریخی و مذهبی با بعضی از کشورهای همسایه و تعدادی از کشورهای CIS و اعزام و پذیرش هیات های تجاری، بازاریابی در جهت تقویت روابط تجاری با کشورهای هدف از عمده دلایل افزایش صادرات فراورده های لبنی و سایر محصولات کشاورزی مازندران بوده است.

وی، عمده محصولات کشاورزی صادر شده در سه ماه نخست امسال را فرآورده های لبنی، کیوی، گل و گیاه و سایر محصولات کشاورزی(پیاز، سیب زمینی، هندوانه و گوجه فرنگی) اشاره کرد و افزود: این محصولات به کشورهای عراق، ترکمنستان، قزاقستان، افغانستان و فدراسیون روسیه ارسال شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر