کد خبر: 731659
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
امام جمعه خرم آباد:
امام جمعه خرم آباد روشنگری در جامعه را از مهم ترین رسالت خبرنگاران بیان کرد و گفت: با توجه به این که خبرنگار رسالت سنگینی بر دوش دارد باید تلاش کند با ایجاد روشنگری در جامعه در جهت وحدت و همدلی گام بردارد.
بهروج

حجت الاسلام والمسلمین  سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامی داشت17 مرداد و روز خبرنگار گفت: شهید صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، جوانی شجاع و با بصیرت بود که در انجام رسالت خبرنگاری خود پافشاری کرد تا در این راه به شهادت رسید.

وی شهید صارمی را افتخاری بزرگ برای مردم لرستان به ویژه شهرستان بروجرد دانست و افزود: خبرنگاران این شهید را الگوی خود می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی رسالت خبرنگاران را رسالتی حساس و سنگین بیان کرد و عنوان داشت: روشنگری  در جامعه مهم ترین رسالت خبرنگاراست.

وی در ادامه تصریح کرد: آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و بیان حقایق از دیگر رسالت های خبرنگاران است.

امام جمعه خرم آباد معرفی انقلاب، دستاوردهای آن و بیداری عمومی جامعه را از دیگر وظایف خبرنگاران بیان کرد.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب خبرنگاران با روشن کردن افکار عمومی در جبهه فرهنگی جهاد می کنند، افزود: خبرنگاران در ایجاد فضای همدلی و همزبانی  نقش مهمی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به وود مشکلات خبرنگاران عنوان داشت: خبرنگاران نیازمند حمایت های مادی و معنوی هستند.

وی با تأکید بر توجه مسؤولان در جهت برطرف شدن مشکلات خبرنگاران گفت: حمایت از خبرنگاران موجب می شود این قشر بدون دغدغه به وظیفه خطیر و مقدس خویش در جامعه عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی بیان داشت: جهاد دانشگاهی از مراکز علمی پژوهشی است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که جهاد دانشگاهی در بالا بردن سطح علمی کشور مؤثر است، افزود: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و جهاد دانشگاهی  می توانند در این زمینه بسیار مؤثر باشند.

وی با بیان این که امروز موضوع های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی کشور باید دانش بنیان باشد، خاطرنشان کرد: این نهاد ها باید پژوهش های علمی و کاربردی را دنبال کنند تا حرکت علمی دانشگاه ها تقویت شود.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به 25 شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: تحکیم پایه های اعتقادی شیعه مدیون تلاش های امام صادق(ع) است.

وی با بیان این که در بین ائمه معصومین(ع) این امام همام بیشترین عمر را داشت که  به نام شیخ الئمه شهرت داشت، یادآور شد: امام صادق(ع) در دو جبهه فرهنگی و تربیت شاگردان فعالیت اساسی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به مسأله جمع بندی مذاکرات هسته ای اظهار داشت: توافق هسته ای پس از 12 سال مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر شش قدرت دنیا حاصل شده اما هنوز به تصویب نرسیده است.

وی مسأله هسته ای را مسأله ای ملی بیان کرد و تأکید کرد: بررسی نقاط قوت و ضعف نبایند منجر به دو دستگی در جامعه شود.

نقاط ضعف و قوت مذاکرات هسته ای باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که نقاط ضعف و قوت مذاکرات هسته ای باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد، افزود: در تمام نقاط باید مصالح جمهوری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که نباید حرفی زده شود که منافع ملی به خطر انداخته شود، ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع مشاهده می شود که بعضی از حرف ها به نفع جمهوری اسلامی نیست.

وی با تأکید بر این که متخصصان به دقت توافق هسته ای را بررسی و موشکافی کنند، گفت: باید بدانیم ایران اسلامی در مذاکرات هسته در برابر شش قدرت و دشمن قرار دارد.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که دشمن ما دشمن مکاری است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که آمریکای جنایتکار هیچ گاه برای ضربه زدن به ایران کوتاهی نکرده است، دولت آمریکا تضمین کننده امنیت اسراییل است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار