کد خبر: 741755
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
شهردار کرمانشاه:
شهردار کرمانشاه بر اجرای رهنمود مقام معظم رهبری درمورد نهضت خدمات رسانی به مردم و رقابت صحیح در تکریم ارباب رجوع در شهرداری کرمانشاه تأکید کردو گفت:
احسان شکری نیا

شهردار کرمانشاه بر اجرای رهنمود مقام معظم رهبری درمورد نهضت خدمات رسانی به مردم و رقابت صحیح در تکریم ارباب رجوع در شهرداری کرمانشاه تأکید کرد.

تکریم ارباب رجوعمهمترین ملاک ارزیابی مدیران شهرداری است

دکتر عبدالرضا شعبانی با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب اسلامي كه ميفرمايند: « رقابت صحيح ، مشروع ومقبول ، رقابت در خدمت رساني به مردم است . همه بايد نهضت خدمت رساني به مردم را جدي بگيرند . مردم اين امر را مطالبه كنند و مسئولان به برنامه ريزي آن بپردازنـد ، مجريـان برنامـه هـا را بـه اجرا در آورند و كارآمدي نظام را كه دشمن با بيشترين تلاش درصدد انكار آن است عيناً به طور ملموس به مـرد م ثابت كنند» مدیران شهرداری را موظف کرد با عملکرد خود بیش از پیش زمینه اعتماد متقابل کارکنان شهرداری با شهروندان و به جهت گسترش فرهنگ تکریم و کرامت منزلت انسان بر پایه مردم سالاری دینی و به منظور مشارکت بیشتر شهروندان در پروژه های مختلف شهرداری فراهم سازند.

وی که در جمع مدیران سازمانها و مناطق شهرداری سخن می گفت با بیان اینکه مردم کرمانشاه شایسته حرمت بوده و حرمت میخواهند، مدیران شهرداری را به رعایت مداوم احترام و حرمت در برخورد با درخواست های مردمی فراخواند و تصریح کرد: با هیچ مدیری مشکل شخصی ندارم و تنها معیار و ملاک ارزیابی مدیران شهرداری و عزل و نصب مدیران، تکریم ارباب رجوع، قانونمندی، برنامه مداری و کیفیت خدمات رسانی و رسیدگی به درخواست شهروندان در کمترین زمان ممکن است.

وی با تاکید به تکریم ارباب رجوع به مدیران مناطق و سازمانهای شهرداری، بیان کرد: مقام معظم رهبری سیاستهای کلی نظام اداری را ابلاغ کردند، سیاستهایی که به حفظ و صیانت از حقوق مردم در امور اداری توجه ویژه دارد و مدیران شهرداری باید بندهای این سیاست را اجرا کنند.

دکتر شعبانی بر بهبود و اصلاح روش های ارائه خدمات مطلوب به مردم با رعایت دقت و سرعت لازم برای نیل به انجام خدمات صادقانه به شهروندان تأکید کرد و افزود: تامين شرايطي همچون سرعت ، دقت و صحت و ارتقاء كيفي انجام امور و برخورد بهينه و مناسب مدیران شهرداری و كاركنان با ارباب رجـوع و همچنين شفافيت و اطلاع رساني صحيح از گردش امور كه موجبات رضايتمندي و افزايش اعتماد عمـومي را فـراهم مي آورد، موضوعی است که باید در تمامی حوزه های شهرداری کرمانشاه مورد توجه قرار گیرد.

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه جلـب رضـايت مردم از جمله شاخص هـاي اصلي كارآمدي و رشد و توسعه نظام اداري كشور تلقي مي شود، تأکید کرد: در راستاي نهضت خدمت رساني به مردم و پاسخگويي به آنان و به منظور ارتقاء سـطح ارائـه خدمات به شهرونـدان کرمانشاهی توسط شهرداري و كليه واحدهاي تابعه آن، شهرداري به عنوان يكي از دستگاههاي اجـــرايي كـه داراي بيشـترين مــراجعات از سـوي شهروندان است و به عنوان تشكيلات پيشتاز در خدمت رساني و جلب رضايت شـهروندان، موظـف است نظام تكريم ارباب رجوع را به خوبی مراعات کند.

وی با تأکید بر اینکه تکریم بهترین راه ارتباطی ما بین مسئولان و ارباب رجوعان است و این موضوع ما را در رسیدن به آرمان‌های مدیریت شهری نزدیک‌تر خواهد کرد، افزود: خدمت بدون واسطه به مردم الگوی کاری مدیریت شهری بوده و این موضوع در راستای توزیع یکپارچه خدمات به تمامی جغرافیای شهر کرمانشاه است.

دکتر شعبانی ادامه داد: مساله ارباب رجوع و رضایت وی، امروزه جزء مباحث پایه‌ای شهرداری‌ها است و تأثیر نظرات ارباب رجوع در تصمیمات مدیران شهری و برقراری نظام پیشنهادی و نظرسنجی از مراجعان موجب افزایش اثربخشی خدمات مورد انتظار وی و حتی باعث پاسخگویی بیشتر، خلاقیت در تصمیمات و محقق شدن عدالت خواهد شد.

وی مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر در تکریم ارباب رجوع را اخلاق کاری، وجدان کاری، برقراری ارتباط کارآمد، عزت نفس، ارائه خدمات مطلوب، روحیه مشارکت جو و تهیه منشور اخلاق کاری دانست و خاطرنشان کرد: با تکیه بر این اصول می‌توان به شهری آباد و مورد رضایت شهروندان دست پیدا کرد.

شهردار کرمانشاه گفت : برای ارتقاء کیفیت عملکرد و رضایت خاطر هشمهریان باید با مدیریت یکپارچه و ترسیم دورنمای شهری مطلوب وشفاف سازی عملکرد به توسعه شهر بپردازیم .

شعبانی افزود: در شهرداری کرمانشاه باید با مدیریت مناسب و ایجاد محیط زیست سالم و ایده آل برای تک تک شهروندان برنامه ریزی کنیم و در کنار برنامه ریزی های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت نظارت دقیق و اجرای با کیفیت آن را مد نظر قرار دهیم .

وی افزود: یکی از اولویت های برنامه های ما باید بازگرداندن اعتماد و اطمینان شهروندان به مدیریت شهری باشد و تغییر نگرش در نگاه شهروندان و ایجاد تعادل دوسویه بین مدیران شهرداری و همشهریان عزیز باید در دستور کار مدیران سازمانهای شهرداری قرار بگیرد .

دکتر عبدالرضا شعبانی تصریح کرد : اگر از شهرداری بعنوان یک نهاد اجتماعی یاد می شود باید به این نکته اشاره کرد که تا زمانی که بعنوان یک نهاد خدماتی نیازهای اولیه شهر و شهروندان را برآورده نسازیم نمی توانیم انتظار داشته باشیم که شهروندان شهرداری را با ساختار یک نهاد اجتماعی بپذیرند .

دکترشعبانی ارتقاء سطح انتظارات و توقعات جامعه شهروندی را از جمله دغدغه های مدیریت شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت : تمام تلاشمان را باید بکار گیریم تا بتوانیم با ارتقا توقعات شهروندان و دغدغه های آنان نسبت به محیط زیست شهری و زندگی در شهر، برای توسعه گام برداریم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر