کد خبر: 751608
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
حجت الاسلام مستشاری:
مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اسارت آیت‌الله نمر توسط حکومت آل سعود، گفت: حصر این مجاهد و عالم بزرگوار شیعی نشان دهنده ضعف حکومت آل سعود است.
شکری نیا

مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور با اشاره به اسارت آیت‌الله نمر توسط حکومت آل سعود، گفت: حصر این مجاهد و عالم بزرگوار شیعی نشان دهنده ضعف حکومت آل سعود است.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، حجت الاسلام علیرضا مستشاری مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور در گفت و گو با خبرنگار جوان با اشاره به اقدامات و جنایات اخیر حکومت آل سعود عنوان داشت: در هیچ دولتی آل سعود به تزلزل امروز نبوده است.

حجت الاسلام مستشاری با بیان اینکه میان اهل سنت و مسؤولان جکومت آل سعود در کشور عربستان اختلاف است اظهار داشت: حکومت عربستان در اداره امور کشورش با مشکلات فراوانی مواجه است و این ها همگی از ماهیت دیکتاتوری حکومت آل سعود نشأت گرفته است.

وی با بیان اینکه در میان مردم اهل سنت اپوزیسیون های فراوانی وجود دارد تصریح کرد: آل سعود در کشور خود با مشکلات و اختلافات متعددی دست و پنجه نرم می کند و واقعه دردناک منا نیز به حیثیت جهانی حکومت آل سعود لطمه وارد کرد.

استاد اخلاق با اشاره به نقش حکومت عربستان در کشورهای سوریه، یمن و عراق بیان داشت: دولت آل سعود با تمام قوا در سوریه و یمن ورود پیدا کرده و پول های بسیاری در این مناطق هزینه می کند اما خوشبختانه فعالیت هایش بی نتیجه است و تنها ماهیت خود را به جهانیان نشان می دهد.

مشاور عالی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های کشور در ادامه افزود: ریشه دولت عربستان سست و بی جان شده است بنابراین صدور حکم اعدام آیت الله نمر بی فکری و کم عقلی حکومت آل سعود را نشان خواهد داد و به شهادت رساندن مجاهد و عالم شیعی که پایگاه اجتماعی و مردمی در کشور عربستان محسوب می شود قطعأ منجر به سقوط این حکومت می شود.

حجت الاسلام مستشاری خاطر نشان کرد: خداوند متعال هیچ گاه از پایمال کردن خون مظلوم نخواهد گذشت و با توجه به این که آیت الله نمر از علمای بزرگ و مجاهد می باشد در صورت تعرض به این عالم مجاهد عکس العمل شیعیان تند و خشن خواهد بود.

وی بیان داشت: حکومت آل سعود با اجرای این حکم قطعأ روزهای پایانی حکومتش را خواهد گذراند و اعدام آیت الله نمر یک حرکت انتحاری و ریسک از سوی دولت عربستان می باشد و در این راستا محاکمه و اسارت ایشان را محکوم می کنیم.

استاد اخلاق با بیان اینکه دربند بودن آیت الله نمر یک نوع بی عدالتی محسوب می شود اظهار داشت: اسارت آیت الله نمر با آزادی بیان تنافی دارد و حصر ایشان از منظر قوانین بین المللی کاملأ خلاف قانون است و دولت عربستان باید به اسارت آیت الله نمر ادامه ندهد زیرا با عکس العمل جهان اسلام مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام مستشاری یادآور شد: دولت عربستان اگر عملی را به اجبار انجام دهند قطعأ خون آیت الله نمر پایه های حکومت آل سعود را متزلزل خواهد کرد.

وی با بیان علل مطرح کردن صدور حکم آیت الله نمر از سوی دولت عربستان در این برهه از زمان اظهار داشت: ضعف و سست بودن حکومت عربستان سبب این امر می شود و اعدام شیخ نمر امری واضح و روشن برای هر تحلیل گر سیاسی در راستای جنایات متعدد و سوق دادن حکومت آل سعود به سوی نابودی است.

این مسؤول بیان داشت: حکومت عربستان در صحنه های دیپلماسی و نظامی در سوریه با شکست مواجه گردید و قطعأ آسان ترین کار برای آن ها اسارت یک مجاهد و عالم شیعی است و این نشان دهنده نهایت ضعف دولت عربستان می باشد.

وی به وظایف علما، بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام در برابر جنایات حکومت آل سعود اشاره و ابراز کرد: سکوت در برابر اقدامات آل سعود سبب ادامه دادن جنایات آن ها می شود و شرعأ و عقلأ سکوت علما در برابر اسارت و صدور حکم اعدام آیت الله نمر حرام است.

حجت الاسلام مستشاری تصریح کرد:جهان اسلام باید ید واحد برای آزادی بیان، عقیده و سیاست باشد لذا سکوت مسلمان جهان خصوصأ کسانی که ادعای ولایت دارند و سایت ها متعددی را حمایت می کنند و حتی گروهی را برای حمایت و پاسداری از حرمین شریفین اعزام نکرده اند حرام است.

وی عنوان داشت: امروز شاهد این هستیم که رزمندگان دوران دفاع مقدس و پاسداران جان برکف در  عرصه دفاع از حرمین حضور پیدا کرده اند و با انجام امور مستشاری فرماندهی می کنند لذا همگی همانند این عزیزان باید سکوت را شکسته و جنایات آل سعود را محکوم کرده و در برابر جنایات آن ها ایستادگی کنند.وی در پایان با بیان روایتی تصریح کرد: باید صدای مظلوم را به گوش جهانیان برسانیم و با فعالیت در عرصه مجازی این مهم را به صورت شایسته ای عملی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر