کد خبر: 802024
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رکود تورمی را مشکل اساسی اقتصاد کشورخواندو گفت: ایجاد صنایع کوچک و خود اشتغالی پایدار در منازل روستایی رویکرد اقتصاد مقاومتی بسیج است.
بهروج

به گزارش جوان از خرم آباد، سردار محمد رضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه شورای اداری در شهرستان پلدختر که با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شد،گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بستر رشد و توسعه جامعه است.

وی با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، افزود:  کارشناسان بسیج در راستای عمل به رهنمود های رهبر معظم انقلاب و همچنین انجام کارهای سرمایه گذاری تولیدی بدون ورود نقدینگی  برنامه ریزی های مناسبی را انجام داده است.

سردار نقدی، خاطرنشان کرد: برنامه های اقتصادی بسیج با هدف مهار تورم، و کاهش رکود اقتصادی در جامعه اجرایی می شوند.

بسیج در 12 عرصه اقتصادی با محوریت مردم فعالیت خواهد کرد

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین از ورود بسیج به 12عرصه اقتصادی خبرداد و گفت:سازمان بسیج به دنبال تاکیداتی که رهبر انقلاب در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کوچک داشته اند در عرصه های مختلف پرورش قارچ،عسل ،کود بیولوژیک،زعفران ،پرورش ماهی و سایر زمینه ها در طی3سال برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در این برنامه ها بسیج تلاش می کند با محوری مردم  و ایجاد صنایع تبدیلی باعث اشتغالزایی و رونق اقتصادی در کشور شود.

 سردار نقدی با بیان اینکه تاکنون توسط بسیج 200هزار شغل در کشور ایجاده شده است، ادامه داد: طبق بررسی هایی که انجام داده ایم ،میزان تولید در این عرصه هایی که بسیج در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده بین 10تا 40درصد رشد نشان داده است.

 وی، با بیان اینکه مشکل امروز اقتصاد کشور رکود تورمی است، افزود: زمانی پولی برای فعال سازی چرخه های اقتصادی به صورت زیاد وارد بازار می شود باعث تورم می شود که این مسئله با رکود که همزمان می شود باعث ایجاد رکود تورمی در جامعه است.

ظرفیت های پنهان اقتصادی کشور بررسی می شود

سردار نقدی با اشاره به برنامه های اقتصادی بسیج در روستاها، گفت: فعال کردن صنایع تبدیلی کوچک در منازل روستایی از جمله برنامه های اقتصادی بسیج است.

وی افزود:در این راستا تلاش می شود ظرفیت های پنهان مناطق مختلف روستایی و شهری کشور سنجیده می شود.

 سردار نقدی خاطرنشان کرد: نتیجه این اقدامات و برنام ریزی ها ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مختلف کشور خواهد شد.

کودهای بیولوژیک جایگزین کودهای شیمیایی خواهد شد

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود 600 هزار تن کود شیمایی وارد کشور می شود، اذعان داشت: با دادن آگاهی به کشاورزان و  تولید کود غنی شده بیولوژیک می توان جلوی ورود کود های شیمایی مضرر را گرفت.

سردار نقدی، ادامه داد تولید کودهای غنی شده بیولوژیک همچنین منجر به تولید محصولات ارگانیک شده و بدون ضرر خواهد شد.

رئیس بسیج مستضعفین کشور در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید انجیر سیاه  درپلدختر، گفت: احداث صنایع تبدیلی را در این شهرستان ضروری است  و در ایجاد اشتغال نیز موثر خواهد بود.

وی افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی می توان انجیر را به صورت مربا،شربت،شیره،انواع سرکه وانجیر خشک تبدیل کرد.

 وی با تاکید براینکه بسیج به دنبال اینکه ظرفیت های مهم هر منطقه را نما نام کند تاکید کرد:قرارگاه جهادی بسیج طی یک برنامه ریزی که داشته سعی کرده تا در هر منطقه ای مثل پلدختر که محصول انجیر خوبی دارد به عنوان نما نام(برند) در بازار های داخلی و خارجی معرفی کند.

 سردار نقدی تصریح کرد:مارمالات و شربت انجیر نما نام پلدختر که بسیج در حوزه های آموزش ،بازار یابی و تبلیغ در صداوسیما و رسانه ها وارد  می شود.

 وی خاطر نشان کرد:سازمان بسیج برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک در روستاها ومنازل به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهد که مردم بدون توجه به بار مالی دولت اشتغالزایی کنند.

صهیونیست ها از ترس سقوط در وحشت هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز صهیونیست ها در محاصره قرار گرفته اند، گفت: صهیونیست ها هر روز را با ترس از سقوط سپری می کنند.

سردار محمد نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در ادامه، گفت: امروز اسرائیل غاصب از هرطرف در محاصره قرار دارد.

وی افزود: امروز حزب الله، مجاهدین فلسطین و کرانه باختری آرامش را از رژیم اشغالگر قدس گرفته است.

سردار نقدی با بیان اینکه صهیونیست ها از ترس سقوط در وحشت هستند، اظهار داشت: اسرائیلی ها شب که می خوابند و صبح بیدار می شوند می ترسند که اثری از آنها باقی نمانده باشد.

 سردار نقدی خاطرنشان کرد: اسرائیل غاصب  در حال نابودی است و چیزی از نابودی کامل آن باقی نخواهد ماند.

 رئیس بسیج مستضعفین در پاسخ به دروغ پراکنی رسانه های غربی در خصوص زخمی شدن وی در سوریه  یادآور شد:امروز ما صحیح و سالم به عنوان سرباز رهبری در خطه پلدختر برای حضور در جلسه ای با عنوان اقتصاد مقاومتی هستیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار