کد خبر: 811588
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
با ایجاد زیرساخت‌های پستی صورت می‌گیرد
مدیرعامل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات با ابراز خرسندی از فراهم بودن زیرساخت‌ها در منطقه لارستان برای توسعه خدمات پستی، گفت: می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های پستی جهش جدی اقتصادی لارستان را فراهم کرد.
عزیزالله قهرمانی

به گزارش جوان آنلاین از لارستان، حسین مهری در نشست مشترک با مسؤولان پست استان فارس و لارستان با اشاره به اساسنامه جدید شرکت پست کشور و ابلاغ آن از سوی ریاست جمهوری، اظهار داشت: هاب پستی منطقه لارستان از سال 89 مصوب شده اما تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با قول مساعد در مورد پیگیری این موضوع و با تأکید به مسؤولان این شهرستان برای پیگیری مداوم آن، افزود: تجارت الکترونیک و پست لجستیک از مباحث مهمی است که باید به‌صورت منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی به آن توجه شود.

معاون وزیر ارتباطات با تقاضا از شورای اسلامی شهر، شهرداران، دهیاران و فرماندار این شهرستان برای پیگیری بحث جی نف، تصریح کرد: امید می‌رود با همکاری مسؤولان لارستان این مهم محقق شود.

مدیرعامل پست کشور با اشاره به هاب پستی و تأکید بر سرعت نقل و انتقالات بسته‌های پستی، ادامه داد: برای اجرای این پروژه مهم، نیاز به فضای فیزیکی مناسب، گمرک و همچنین استفاده از ظرفیت پروازهای داخلی و خارجی است.

وی با ابراز امیدواری برای اجرای فاز یک هاب پستی در لارستان، یادآور شد: تحقق این مهم، نیازمند همکاری و همراهی گمرک، مدیرکل فرودگاه و مسؤولان ارشد شهرستان لارستان است که اجرایی شدن آن زمینه ارسال مرسولات در منطقه فراهم می‌شود.

مهری با اشاره به تجارت الکترونیک و پست لجستیک، گفت: برای عملیاتی شدن این طرح، نیاز به هماهنگی شهرک‌های صنعتی، جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت به‌منظور بسترسازی تشویق و تحریک بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تبلیغ و صدور کالاهای تولیدی منطقه لارستان در این بخش است.

وی بابیان اینکه ایجاد این زیرساخت‌ها می‌تواند باعث ایجاد اشتغال در منطقه لارستان شود، تصریح کرد: با فرآوری کالاها، ارسال اجناس و اخذ هزینه‌ها در لارستان می‌توان زمینه رونق اقتصادی را فراهم کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با ابراز خرسندی از فراهم بودن زیرساخت‌ها در منطقه لارستان برای توسعه خدمات پستی، گفت: می‌توان با مشارکت بخش خصوصی جهش جدی اقتصادی منطقه لارستان را فراهم کرد.

وی با درخواست از فرماندار لارستان برای تشکیل کارگروه ادارات این شهرستان با هدف تحقق بحث جی نف، ادامه داد: کد ملی برای شناسایی افراد و کد پستی برای تعیین مکان اقشار مختلف جامعه به‌کار گرفته می‌شود.

مدیرعامل پست کشور با تقاضا از مسؤولان شهری و روستایی برای نام‌گذاری معابر به‌منظور ساماندهی آدرس‌های استاندارد، تصریح کرد: 50 درصد معابر شهری و روستایی کشور بدون پلاک آبی شهرداری بوده که یکی از الزامات استانداردسازی آدرس‌هاست.

وی در ادامه بابیان اینکه درمجموع 139 هزار و 435 مکان در شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش در این زمینه به‌روزرسانی شده است، افزود: لارستان با 96 هزار و 150، خنج با 14 هزار و 461 و گراش با 28 هزار و 664 مکان برداشت اطلاعات شده است.

معاون وزیر ارتباطات بیان کرد: الکترونیکی شدن خدمات باعث کاهش وقت، هزینه و روان‌سازی خدمات خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا دهه فجر امسال جی نف، تجارت الکترونیک و هاب پستی در منطقه لارستان عملیاتی شود.

به گزارش فارس، مدیرعامل پست کشور و معاون وزیر ارتباطات در ادامه از شرکت خدمات بار هوایی و ساختمان کارگو فرودگاه بین‌المللی لارستان، ساختمان جدید گمرک، اداره پست شهرستان و زمین احداث اداره پست لارستان و بازار قیصریه و دهن‌شیر بازدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر