کد خبر: 812847
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
دادستان عمومی و انقلاب آبیک خواستار شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک پرداخت دیون کمپ‌ها از سوی مسؤولان این شهرستان مبنی بر تعهدات داده شده را از نظر قانونی و شرعی خواستار شد.

سعید احمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در آبیک اظهار داشت: طی رایزنی و توجیه متولیان دو کمپ ترک اعتیاد، مقرر شده که تا سقف 15 نفر از معتادان متجاهر، کارتن‌خواب و افراد معتادی که خود یا خانواده آنان فاقد تمکن مالی برای پرداخت هزینه هستند را به صورت رایگان پذیرش کرده تا نسبت به درمان آنان اقدامات لازم انجام شود.

وی افزود: از سوی دادسرا به نیروی انتظامی شهرستان آبیک دستور داده شده همکاری‌های لازم را با کمپ‌های ترک اعتیاد داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: دستور بستری شدن معتادان در کمپ‌ها و ترخیص آنان با دستور قضایی دادستان صورت می‌گیرد.

احمدزاده اضافه کرد: مدت بستری شدن معتادان در کمپ‌ها سه ماه است، در صورتی که درمان به صورت کامل انجام نشود، دوره سه ماه برای معتادان تمدید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توافق شده بود از سوی شورای شهر، شهرداری آبیک و دیگر مسؤولان شهرستان آبیک در کمک به کمپ‌ها، مساعدت لازم صورت گیرد که هیچ مرجع و ارگانی همکاری نکرد.

این مسؤول بیان کرد: به دلیل عدم همکاری مسؤولان شهری و شهرستان آبیک در کمک به کمپ‌ها، کمپ ماده 16 این شهرستان بین 20 روز تا یک ماه به طور موقت تعطیل شده بود اما نگهداری پنج کارتن‌خواب اصلی در این کمپ صورت می‌گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: با توجه به تعهدات امسال مسؤولان آبیک اعم از مسؤولان شهری و شهرستانی مبنی بر پرداخت هزینه به کمپ‌ها، می‌طلبد که نسبت به پرداخت دیون خود از نظر شرعی و قانونی اقدام کنند.

احمدزاده ادامه داد: با دستور مراجع قضایی و قانونی، کارگاه‌های تولیدی راه‌اندازی شده تا معتادان فاقد تمکن مالی در این کارگاه‌ها مشغول شده و هزینه‌های درمان خود را تأمین کنند و خللی به درمان آن‌ها وارد نشود.

وی اضافه کرد: نارضایتی عمومی که از سوی خانواده‌های معتادان مطرح شده بود، سبب شد برای نگهداری افراد معتاد منتظر اقدام مسؤولان آبیکی به دلیل عجز و ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها به کمپ نشدیم و برای رفع این مشکل، توافقات لازم با کمپ‌ها صورت گرفت.

این مسؤول خاطرنشان کرد: طی توافقات جدیدی که با کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان آبیک صورت گرفته، مقرر شد تا سقف 15 نفر از معتادان را به صورت رایگان پذیرش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک تصریح کرد: وجود افراد معتاد در خانواده‌ها سبب بروز اختلاف‌ها و نارضایتی شده بود و خانواده‌ها از وجود آنان به دلیل اعتیاد به مواد مخدر در عذاب بودند که موجب شد کمپ‌ها نگهداری آن‌ها را به عهده بگیرند.

احمدزاده افزود: امروزه مصرف مواد روان‌گردان و مشتقات آن در جامعه بیشتر از مواد مخدر شده؛ مواد مخدر روان‌گردان و مشتقات آن اعم از هروئین، شیشه، مرفین و کوکائین شامل موضوع ماده 8 و مواد مخدر سنتی و تریاک و حشیش و غیره هم مربوط به موضوع ماده 5 می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر