کد خبر: 813718
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:
کرمانشاه – خبرنگار جوان: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مداحان در ایام محرم از بیان مطالب و اشعار تفرقه‌انگیز خودداری کنند.

کرمانشاه – خبرنگار جوان: نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مداحان در ایام محرم از بیان مطالب و اشعار تفرقه‌انگیز خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار جوان در کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در گردهمایی هیئت‌های مذهبی که صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه اقوام و مذاهب مختلف زندگی می کنند، اظهار داشت: بسیاری از مداحی‌ها و اشعار تفرقه‌انگیز ضبط و در اختیار دشمنان قرار داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه بنابر تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت باید در تحقق این موضوع تلاش کرد، عنوان کرد: هنر این است که این اقوام و افراد به جای دفع، جذب شوند و این موضوع در استان کرمانشاه به عنوان یک استان مرزی از اهمیت دوچندان برخوردار است.

علما با اشاره به اینکه روح جلسات و هیئت‌های مذهبی تبلیغ دین و اسلام باشد، گفت: فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی بالاترین تبلیغ برای امام حسین(ع) است بنابراین باید از این زحمات و هزینه‌ها بالاترین نتایج به دست آید.

وی با بیان اینکه حرکت امام حسین(ع) برای تربیت و نصیحت مردم بود، عنوان کرد: در اشعار و دم سینه‌زنی‌ها باید به کلمات امام حسین(ع)، حجاب و عفاف، تقوا، نماز جماعت و سلامت روح پرداخته شود و بهترین ایام برای جذب جوانان به عنوان سرمایه‌های کشور است.

علما با اشاره به اینکه از ظرفیت هیئت‌های مذهبی در ایام محرم و صفر باید به نفع دین و رسول خدا(ص) استفاده کرد، گفت: عزداری باید سنتی و بامحتوا باشد و هیئت‌های مذهبی باید در این ایام از عواطف و احساسات مردم بهترین استفاده را به نفع اسلام ببرند.

وی با بیان اینکه در فعالیت هیئت‌های مذهبی به جوانان میدان داده شود زیرا در آینده جوانان باید مدیریت کنند، افزود: استان کرمانشاه از آن جهت که در مسیر کربلا قرار دارد باید از نظر عزاداری از تمام استان‌ها برتر باشد آنچنان‌که از گذشته تاکنون این‌گونه بوده است و بیشتر موقوفات استان مربوط به سیدالشهدا(ع) است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر