کد خبر: 817204
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: رتبه ایران در زمینه اقتصاد مقاومتی با وجود بهره‌مندی از 6 درصد منابع و معادن در جهان دارای رتبه 18 یا 19 بوده که باید در عرصه بین‌المللی تک رقمی شود.

سهراب صلاحی در حاشیه همایش اقتصاد مقاومتی و جایگاه قدرت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد پیشرفته‌ای که کشور در زمان تکانه‌های سیاسی منطقه و جهان دچار آسیب نشود، تعریف می‌شود و این تعریف از نظر و دیدگاه علما و عقلا است.

وی عنوان کرد: کشور ایران دارای 6 درصد از منابع و معادن طبیعی جهان است در حالی که تنها یک درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و دارای پیشینه تاریخی و تمدن‌ساز بوده در همین زمینه باید در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: ایران دارای مؤلفه قدرت است و هیچ مکتبی همانند دین اسلام پیروان خود را به کسب قدرت دعوت نکرده، چراکه کسب قدرت لازمه استقلال جامعه است.

صلاحی تصریح کرد: آن چیزی که خود تشخیص داده، تصمیم گرفته و در نهایت انجام داده، نشانه داشتن استقلال است و نباید دیکته دیگران در جامعه انجام و اجرا شود.

وی در زمینه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در زمینه اقتصاد مقاومتی با وجود بهره‌مندی از 6 درصد منابع و معادن در جهان دارای رتبه 18 یا 19 بوده که باید در عرصه بین‌المللی تک رقمی شود که این امر به معنای استفاده نکردن از منابع نیست.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید از منابع به درستی استفاده شود،‌ یادآور شد: باید از تنبلی خارج شویم و زمان کار مفید افزایش یافته و انجام شود چراکه مردم ایران دارای انگیزه هستند که نمونه آن در دوران هشت سال دفاع مقدس مشخص شده است.

صلاحی مطرح کرد: در ایران سرمایه‌های انسانی، منابع، معادن‌، پول، دانش و بازار، مشکل سازماندهی و مدیریت در جامعه وجود دارد که باید به جوانان اعتماد شود و دولت زمینه پیشرفت و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را برای آن‌ها تأمین و فراهم کند.

وی عنوان کرد: چاه اقتصاد ایران باید به وسیله مردم و دانش‌آموختگان پر از آب شود همان‌طوری که شهید مجید شهریاری در مدت چند ماه طرح اورانیوم 3 درصد را به اورانیوم 20 درصد تبدیل کرد و همین امر موجب شناسایی دشمنان شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: برای پیشرفت اقتصاد کشور باید مدیران در جلوی صنعت‌گران، کارگران و کشاورزان با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر