کد خبر: 820276
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
مدیریت بحران استانداری خوزستان با صدرو اطلاعیه ای نسبت به وقوع پدیده گرد و غبار، بارندگی و آبگرفتگی معابر در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در این استان هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به گزارش هواشناسی خوزستان، وزش بادهای قابل ملاحظه و به نسبت شدید و برخاستن گرد و غبار محلی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بخش های وسیعی از این استان به ویژه مناطق مرکزی پیش بینی می شود.

همچنین با تشکیل خط ناپایدار فرعی لایه میانی جو، جریانات قوی و مرطوب جنوبی در سطح زمین، انتظار تشکیل ابرهای باران زا و ریزش های جوی همراه با رعد و برق، احتمال تگرگ و وزش باد قابل ملاحظه، انتظار آبگرفتگی و طغیان مسیل ها در ارتفاعات شرقی و شمالی، دامنه های زاگرس و به شکل خفیف تر در بخش های مرکزی خوزستان وجود دارد.

براساس این اطلاعیه از اوایل وقت امروز تا آخر هفته جاری شمال خلیج فارس مواج توام با وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توصیه کرد: هم استانی ها به ویژه افراد سالخورده و بیماران تنفسی به هنگام وقوع گرد و خاک از تردد غیر ضروری اجتناب، و از نزدیک شدن به حریم رودخانه ها خودداری کنند.

کوروش بهادری افزود: از روز پنجشنبه کاهش دمای هوا تا حدود پنج درجه برای خوزستان پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته آبادان با 39 و ایذه با 12 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده و دمای هوای اهواز بین 35 و 19 درجه سانتیگراد در نوسان است.

پدیده گرد و غبار حدود 15 سال است که خوزستان را درگیر کرده است و علاوه بر مشکلات تنفسی به ویژه برای کودکان، افراد مسن و با بیماری های قلبی و تنفسی، فعالیت های روزمره را دچار مشکل کرده و باعث تعطیلی مدارس و ادارات شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی خوزستان، میزان بارندگی ها در سال آبی جاری(مهر تا مهر) نسبت به میانگین بلند مدت سال آبی گذشته پنج تا 10 درصد کاهش می یابد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر