کد خبر: 824780
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
در پی شهادت جمعی از زائران خوزستانی در حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق، امروز یکشنبه و دوشنبه(۷ و ۸ آذر) در خوزستان عزای عمومی اعلام شد.
 آیت الله موسوی سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در پی شهادت جمعی از زائران خوزستانی در حادثه انفجار تروریستی شهر حله عراق، در اطلاعیه ای جهت همدری با بازماندگان این شهدا، روزهای یکشنبه و دوشنبه (7 و 8 آذر) را در استان خوزستان عزای عمومی اعلام کردند.

دکتر علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با بیان اینکه در حادثه تروریستی که پنج شنبه(4 آذر) در منطقه حله عراق رخ داد، بیش از 70 نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند، گفت: یکی از اتوبوس های پارک شده در پمپ بنزین مربوط به زائران خوزستانی بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بررسی ‌های میدانی و با توجه به تطبیق اسامی مفقودان با اسامی اعلامی از سوی وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت و همچنین با پیگیری از طریق اداره گذرنامه نیروی انتظامی، تاکنون مسجل شده که 25 تا 30 نفر از شهدای این حادثه تروریستی زائران خوزستانی هستند.

وی با بیان اینکه از میان 52 شهیدی که برای انجام آزمایشات DNA به کشور منتقل شدند 36 شهید زن و مابقی مرد بودند، افزود: از سوی فرمانداری اهواز با خانواده شهدای این حادثه تماس گرفته و جهت انجام آزمایشات مربوطه راهنمایی شدند و هم ‌اکنون این کار در حال انجام است و برای تطبیق به تهران ارسال می شود.
 

دکتر حسین زاده، با اشاره به اینکه از آنجا که بیشتر شهدا به دلیل سوختگی شدید متلاشی شده‌ اند، کار شناسایی اجساد تنها با انجام آزمایش DNA انجام امکان پذیر است، تصریح کرد: به محض نهایی و قطعی شدن نتایج، اسامی شهدای خوزستانی حادثه تروریستی حله و زمان تشییع آنها اعلام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر